Vreme čitanja: oko 2 min.
Sarajevo, Dubrovnik i Zagreb predvode rast aerodroma u exYu regionu u poslednjem kvartalu 2024. godine
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ryanair igra ključnu ulogu u rastu kapaciteta, dok Beograd beleži pad zbog problema sa flotom Wizz Air-a
Aerodromi u Sarajevu, Dubrovniku i Zagrebu biće najbrže rastući u bivšoj Jugoslaviji tokom poslednjeg kvartala 2024. godine. Očekuje se da će ovi aerodromi ostvariti najveći porast zakazanih kapaciteta u periodu od oktobra do decembra, u poređenju sa istim periodom prošle godine piše ExYuAviationNews.
Sarajevo predvodi ekspanziju
Aerodrom Sarajevo će do kraja godine dodati 181.135 sedišta u poređenju sa četvrtim kvartalom 2023. godine. Ovaj rast je najvećim delom rezultat povećanja broja letova već postojećih avio-kompanija koje operišu sa ovog aerodroma. Najveći doprinos dolazi od kompanije Ryanair, koja uvodi dodatnih 53.878 sedišta, dok Pegasus Airlines dodaje 31.276 dodatnih mesta.
Zimske operacije u Dubrovniku i Zagrebu
Aerodromi Dubrovnik i Zagreb nastavljaju sa rastom, ponajviše zahvaljujući Ryanairovim operacijama. Dubrovnik će po prvi put imati zimske letove ove niskobudžetne kompanije, što će doneti dodatnih 93.964 sedišta u poređenju sa prošlom godinom. U Zagrebu, Ryanair povećava kapacitet za 25%, dodajući 77.504 novih sedišta nakon povećanja frekvencija na brojnim rutama i zadržavanja novih letova koji su lansirani tokom letnje sezone.
Beograd i Ljubljana beleže pad
Dok aerodromi u Sarajevu, Dubrovniku i Zagrebu beleže snažan rast, Beograd i Ljubljana suočavaju se sa padom kapaciteta. Beograd će zabeležiti najveći pad sa preko 140.000 manje sedišta u poslednjem kvartalu, što je prvenstveno rezultat smanjenja operacija Wizz Air-a zbog problema sa motorima na Airbus A320neo avionima. Očekuje se da će ova avio-kompanija imati 111 odlaznih letova manje, što smanjuje kapacitet za oko 139.442 sedišta u poređenju sa prošlom godinom.
Razlika u kapacitetu raspoloživih sedišta u četvrtom kvartalu na exYu aerodromima u poređenju sa prošlom godinom:
- Sarajevo + 181.135
- Dubrovnik + 133.624
- Zagreb + 113.135
- Priština + 97.475
- Split + 63.837
- Tivat + 31.003
- Podgorica + 19.222
- Bania Luka + 14.470
- Zadar + 12.182
- Tuzla + 11.898
- Mostar + 9.770
- Osijek + 410
- Pula + 133
- Kraljevo + 104
- Brač 0
- Ljubljana - 1.808
- Rijeka - 3.503
- Ohrid - 13.030
- Niš - 33.986
- Skoplje - 88.390
- Beograd - 142.172
Ljubljana takođe beleži pad kapaciteta, ali se očekuje da će rast u oktobru delimično nadoknaditi smanjenja u novembru i decembru. Aerodrom se može osloniti na čarter letove kako bi ublažio negativan uticaj na ukupne kapacitete.
Ryanair se, kao glavni pokretač rasta na ovim aerodromima, nameće kao ključni igrač u avio-industriji bivše Jugoslavije tokom četvrtog kvartala, dok aerodromi poput Beograda i Ljubljane moraju prilagoditi svoje operacije izazovima koji dolaze iz avio-kompanija sa problemima u floti.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.