Vreme čitanja: oko 4 min.
Roko Tolić: Neću da putnici idu u Tiranu i Dubrovnik, nego da lete iz Crne Gore
Vreme čitanja: oko 4 min.
Aerodromi Crne Gore nikada nisu imali ovoliko sastanaka na posredničkoj konferenciji ovakvog formata kao na konferenciji Routes World u Bahreinu, rekao prvi čovek ACG
"Želim da građani Crne Gore ne odlaze na konkurentske aerodrome, poput Tirane ili Dubrovnika, već da tu ponudu dobiju kod nas. Time povećavamo konkurentnost", rekao je u intervjuu za podgoričku Pobjedu Roko Tolić, direktor Aerodroma Crne Gore (ACG).
"Uz nekoliko pametnih inicijativa, možemo postići mnogo. Tirana ima prednosti poput efikasnog aerodroma, iseljeničkog stanovništva i lakšeg pristupa kapitalu, što im olakšava donošenje odluka", dodao je Tolić istakao da su u proteklom periodu sa gotovo svim avio-prevoznicima otvorili široku komunikaciju.
"Aerodromi Crne Gore nikada nisu imali ovoliko sastanaka na posredničkoj konferenciji ovakvog formata kao što smo ih sada imali na konferenciji Routes World u Bahreinu. Bilo je 19 direktnih sastanaka sa avio-kompanijama koje imaju realni tržišni potencijal naleta prema Crnoj Gori. Svi relevantni evropski avio-prevoznici su izrazili želju da razgovaraju sa ACG. To nas stavlja u poziciju da pokušamo da postignemo dogovore o povećanju prometa i pružanja naših usluga".
Tolić je istakao da će ACG u narednom periodu biti konkurentniji, ali da očekuje segment podrške koji se očekuje od strane države ili kroz Privrednu komoru.
"Nažalost, stvorena je slika da su ACG nekonkurentni zbog cena aerodromskih usluga, što nije tačno. Naš cenovnik je povoljniji od nekih uspešnih konkurenata. Oni su, međutim, uspeli jer su ostvarili sinergetski efekat sa drugim učesnicima privreda svojih zemalja. U tom smislu i Crna Gora može napraviti korak napred", zaključio je prvi čovek Aerodroma Crne Gore.
On je istakao da će Wizz Air u narednoj godini imati letove iz Crne Gore za Milano, Memingen, Dortmund i Budimpeštu. Mađarska nisko-tarifna kompanija, ali i drugi prevoznici imaju nekoliko desetina aviona koji su trenutno prizemljeni zbog problema sa motorima i servisima. Wizz je najavio i da će povećavati broj letova kako im se avioni budu vraćali u flotu.
Kada se govori o Ryanairu, pregovori su još u toku:
"Nije sigurno da li će ponuda koju dajemo kao ACG biti dovoljna da bi Ryanair napravio iskorak. Njihova ranija odluka je doneta kao posledica drugih faktora koji su protumačeni kao nekonkurentnost. Očigledno je da na nekim drugim destinacijama dobijaju širu podršku i odlučuju se da lete ka njima, što je sasvim legitimno. Oni su otkazali ovu zimu još ranije, i nije bilo načina da se to ispravi. Sada planiramo letnju sezonu 2025. godine, a onda ćemo razgovarati i o 2026. Njihovu tržišnu snagu poštujem, ali naš komercijalni model nastoji obuhvatiti sve vidove avio-prevoznika na duži održivi rok partnerstva", rekao je Tolić.
Istovremeno, on je istakao da što pre treba da se prestane sa pričama o "letnjoj sezoni" a da se pri tom misli na letnje mesece - jun, jul i avgust. Umesto toga, smatra stručnjak iz Dubrovnika koji je preuzeo mesto prvog čoveka ACG pre nekoliko meseci, treba govoriti o punoj letnjoj sezoni - od sedam meseci - od kraja marta do kraja oktobra.
"To je jedan od naših prvih ciljeva i drago mi je što nas na tom putu prate određeni prevoznici. Konkretno, EasyJet, koji će sa pet destinacija leteti ka Tivtu tokom cele letnje sezone naredne godine. Smatram da je to velika šansa i veliki dobitak. Onog trenutka kada počnemo da adekvatno popunjavamo te avione, to će nam biti oslonac da od avio-prevoznika tražimo da lete tokom cele godine. Ovo je korak broj jedan na putu prema stabilnom i smislenom organskom tržišnom rastu".
Tolić je istakao i da će Iberia, španski nacionalni prevoznik, organizovati početkom leta nekoliko čarter letova na liniji Madrid - Podgorica. Ukoliko gosti u početnoj seriji letova budu zadovoljni, ACG će "otvoriti vrata za pregovore o sezonskoj liniji".
Tu je i drugi španski avio-prevoznik - niskobudžetna kompanija Vueling koja razmišlja o otvaranju linije za Berselonu, ali i švajcarska kompanija Edelweiss koja je najavila da će tokom naredne letnje sezone produžiti period letenja između Tivta i Ciriha.
Još jedna velika nacionalna kompanija - British Airways tražila je sastanak sa ACG. Takve kompanije, kao što su British, Lufthansa ili Turkish Airlines su važne za Crnu Goru jer ih one vode u svaki kutak sveta.
"BA istražuje potencijal Crne Gore za transatlantske konekcije sa jednim stopom bez dužeg zadržavanja. Trenutno, za nas je Beč, na krilima Austrian Airlinesa, najbliže čvorište za sve letove ka Zapadu, a Turkish Airlines preko Istanbula za Istok i naravno, posredno čitav svet. Uz to, na ACG je prisutan i Pegasus Airlines koji povezuje Podgoricu sa istanbulskim aerodromom Sabiha Gokčen koji se nalazi u azijskom dijelu grada, ali i sa Ankarom i Izmirom".
Istovremeno, izraelska nacionalna avio-kompanija El Al je najavila da će linije iz Tel Aviva za Crnu Goru od ove zime postati celogodišnje.
"Takođe očekujemo da avio-kompanija SunExpress, koja je po 50 odsto u vlasništvu Lufthansa grupe i Turkish Airlinesa erlajnza, otvori liniju iz Podgorice za Antaliju, a tokom novembra očekujemo i dolazak delegacije Easyjeta u Crnu Goru", rekao je prvi čovek ACG u intervjuu za podgoričku Pobjedu.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.