
Glavni aerodromi u bivšoj Jugoslaviji nastavljaju rast: Izuzetak Ljubljana i Podgorica
Tokom marta, poslednjeg meseca u zimskoj sezoni 2024/2025, većina glavnih aerodroma na području nekadašnje Jugoslavije imaće pozitivne rezultate. Izuzetak čine ipak Podgorica i Ljubljana.
Beogradski aerodrom Nikola Tesla imaće povećanje od svega 0,2 % u odnosu na mart prošle godine, sa 722.320 dostupnih sedišta na redovnim letovima tokom marta. Razlog za ovako minimalan rast leži u činjenici da se Viz er (Wizz Air) "sporo vraća", a tu je i izostanak Britiš ervejza i smanjenje broja letova Katar ervejza sa deset na sedam nedeljno. Er Srbija ostaje najveći prevoznik iz Beograda, sa 50,2% kapaciteta.
Zagrebački aerodrom drugi je po broju dostupnih sedišta: na redovnim letovima tokom marta imaće 429.499 mesta, što je porast od 6,8% u odnosu na prethodnu godinu. Kroacija erlajns ostaje dominantni prevoznik sa 40,7% kapaciteta, dok Rajaner zauzima drugo mesto sa 27,8% svih sedišta, piše Ex-Yu Aviation.

Aerodrom Skoplje će prvi put nakon nekoliko meseci zabeležiti jači rast, sa 252.909 sedišta u martu, što je povećanje od 6,5%. Iako Viz er smanjuje kapacitet za 2,8% (3.848 sedišta), on i dalje ostaje dominantan prevoznik sa 52% tržišnog udela. Novost je da će Transavia započeti letove ka makedonskoj prestonici.
Aerodrom Priština ima 242.999 dostupnih sedišta, ali s obzirom na to da mnogi letovi funkcionišu kroz čarter aranžmane turističkih agencija, oni nisu uključeni u zvanične podatke o redovnim kapacitetima. Ako se računa samo redovni saobraćaj, kapacitet aerodroma raste za 10,9% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći prevoznik je IziDžet (easyJet) sa 22,4% tržišnog udela, ispred Čer erlajnsa (Chair Airlines) sa 15,6%.

Sarajevski aerodrom beleži snažan rast sa 164.691 sedištem na redovnim letovima u martu, što je povećanje od 48,4% u odnosu na 2024. godinu. Pegazus erlajns, koji je povećao kapacitet za 26,9%, najveći je prevoznik sa 17,1% sedišta, dok Turkiš erlajns drži 13,6%. Glavni pokretač rasta je Rajaner, koji je dodao 20.050 sedišta, postavši treća najveća avio-kompanija na aerodromu.
Aerodrom Podgorica ima 124.932 sedišta na redovnim letovima u martu, što je pad od 2,9% u odnosu na 2024. godinu. Glavni razlog je povlačenje nekoliko ruta Rajanera, koji je smanjio kapacitet za 52,5% ili 9.554 sedišta. Najveći prevoznik je Turkiš erlajns sa 21,3% kapaciteta, dok Er Montenegro drži 18,2%.

Na kraju, aerodrom Ljubljana ima 118.888 dostupnih sedišta u martu, što je pad od 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. Odsustvo Britiš ervejsa, kao i smanjenje broja letova Er Fransa i Transavije, doprineli su ovom padu. Najveći prevoznik je Lufthansa sa 17,6% tržišnog udela, tik ispred Turkiš erlajnsa, koji ima 290 sedišta manje od nemačkog konkurenta.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.