London Getvik dobio zeleno svetlo za drugu pistu: Ulaganje od 2,2 milijarde funti menja kapacitete aerodroma
Aerodrom London Getvik (London Gatwick - LGW) dobio je zvaničnu dozvolu britanske vlade da svoju drugu poletno-sletnu stazu uključi u redovnu upotrebu, potvrđuje više relevantnih portala. Do sada je ova staza služila pretežno za taksiranje ili kao rezervna opcija za glavnu pistu, dok će u okviru investicionog projekta vrednog 2,2 milijarde funti (oko 2,97 milijardi dolara) biti rekonstruisana i korišćena za redovne letove.
Severna pista za manje avione
Reč je o severnoj pisti (08L/26R) dužine 2.565 metara, koja će biti pomerena za 12 metara kako bi mogla da se koristi za operacije manjih aviona. Glavna pista aerodroma, dužine 3.316 metara, ostaje namenjena većim letelicama za duže letove. Zbog blizine dve piste neće moći da rade istovremeno, ali će nova organizacija omogućiti značajno povećanje kapaciteta.
Stjuart Vingejt, direktor VINCI Airports za Veliku Britaniju, izjavio je da je ovo važan korak za aerodrom:
„Pozdravljamo odluku vlade da severnu pistu uvedemo u redovnu upotrebu. Ova investicija u potpunosti finansirana od strane naših akcionara omogućiće rast, razvoj turizma i trgovine, i otvaranje hiljada novih radnih mesta.“
Planovi i rokovi
Prema navodima britanskih medija, pista bi mogla da postane operativna već do 2029. godine, a izvori bliski vladi navode da bi prvi letovi mogli da se obave čak i pre sledećih opštih izbora, koji su zakazani upravo za tu godinu.
Za razliku od aerodroma Hitrou, čija je ideja o trećoj pisti vezana za gradnju van postojećih granica i zahteva višedecenijska ulaganja, Getvik neće morati da širi svoju infrastrukturu izvan postojećeg prostora, što projekat čini bržim i isplativijim.

Više putnika i letova
Getvik je trenutno najprometniji aerodrom u Evropi sa jednom pistom, sa oko 280.000 letova godišnje. Nova organizacija omogućiće povećanje kapaciteta za više od 100.000 letova godišnje, što znači da bi do kasnih 2030-ih aerodrom mogao da opslužuje 389.000 letova godišnje – skoro 39% više nego sada.
Broj putnika mogao bi da poraste sa sadašnjih 40 miliona na čak 80 miliona godišnje, dok su u planu i proširenja terminala. Nova podela operacija predviđa da severna pista bude namenjena kraćim i regionalnim letovima, dok će se glavna pista koristiti za dugolinijske i interkontinentalne letove, čime bi Getvik mogao da postane ozbiljna alternativa za globalne avio-kompanije u odnosu na slotovima ograničeni Hitrou.
(Aero.rs)
Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.