Radar u Skoplju popravljen posle tri dana: Aerodrom funkcionisao uz ograničenja

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Aerodrom u Skoplju bio je tri dana bez radarske pokrivenosti nakon što je 20. septembra otkazao jedini radar u funkciji. Time su kontrolori letenja ostali bez mogućnosti da prate avione ispod 2.900 metara, jer je drugi radar već ranije bio van upotrebe.

Zbog kvara na radaru, kontrola letenja je morala da pređe na proceduralne metode razdvajanja letelica. To je značilo da su avioni dobijali veće vremenske razmake prilikom prilaza i sletanja, pa se broj operacija po satu smanjio, dok su dolazni avioni povremeno kružili u zoni aerodroma čekajući dozvolu za sletanje.

Iako je kapacitet aerodroma bio ograničen, bezbednost saobraćaja nije bila ugrožena – kako su naglašavali u M-NAV-u, međunarodni protokoli predviđaju ovakve situacije i omogućavaju sigurno odvijanje letova i bez radarske podrške.

Aerodrom Skoplje Foto: Skopje International Airport, TAV Airports

„Ovi tehnički kvarovi elektronske prirode normalna su pojava u avijaciji. Kada se dese, postoje sigurnosne procedure koje omogućavaju nastavak pružanja usluga aviokompanijama, ali uz usporen tempo,“ izjavio je direktor M-NAV-a Vladimir Ristevski.

Nabavka potrebnog rezervnog dela iz Italije omogućila je da se problem otkloni u rekordnom roku. Već 23. septembra radar je ponovo stavljen u funkciju. Potpredsednik vlade i ministar saobraćaja Aleksandar Nikoloski saopštio je da su tokom popravke otkrivene dodatne nepravilnosti – radar je prethodnih sedam godina radio samo na jednom kanalu.

„Uspeli smo da ga osposobimo za samo tri dana i da reaktiviramo oba kanala, tako da sada rade potpuno funkcionalno,“ rekao je Nikoloski, zahvalivši se kontroli letenja iz Bugarske i italijanskoj vladi na pomoći.

Foto: Međunarodni Aerodrom Skoplje

On je naglasio da tokom tri dana bez radarske pokrivenosti nije postojala opasnost za bezbednost, jer nijedna avio-kompanija nije otkazala svoje letove, a svi sigurnosni protokoli bili su strogo poštovani.

Nikoloski je podsetio da je postojeći radar star 27 godina, a proizvodnja rezervnih delova obustavljena je još pre sedam godina. Novi radar italijanske kompanije Leonardo već se nalazi u Skoplju, ali još nije instaliran.

„Na narednoj sednici vlade donećemo odluku o instalaciji novog radara, kako bismo obezbedili savremeni sistem kontrole vazdušnog saobraćaja,“ najavio je Nikoloski.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>