Aerodromi Crne Gore spremni za otvaranje stalne baze mađarske kompanije Wizz Air
Aerodromi Crne Gore - ACG intenzivno rade na pripremi podgoričkog aerodroma, ali i cele kompanije, za otvaranje stalne baze niskobudžetne avio-kompanije Wizz Air u Podgorici, pišu podgoričke Vijesti.
Ovaj prevoznik će od početka letnje IATA sezone krajem marta naredne godine na podgoričkom aerodromu stacionirati dva svoja aviona tipa “airbuss A320 neo”, kapaciteta po 239 putnika, i otvoriti 14 novih linija uz devet na kojima već saobraćaju iz crnogorskog glavnog grada. Ekspanzija donosi milion dodatnih raspoloživih avio-sedišta godišnje i pozicionira Podgoricu kao živu poveznicu Crne Gore sa Evropom…
Iz poslovodstva ACG-a ističu da je pred tom kompanijom “najvažniji zadatak - da se kadrovski, organizaciono i infrastrukturno prilagode novim okolnostima”.
“Nužne su nam hitne adaptacije i u sterilnoj i u javnoj zoni Aerodroma Podgorica, angažovanje novog kadra, nabavka opreme i produženje otvorenosti aerodroma za saobraćaj. Reč je o višemilionskom ulaganju. Za sve to imamo i znanje i novac, ali nam je neophodna podrška Ministarstva saobraćaja, Vlade Crne Gore, ali i najšire javnosti za ubrzanje svih procedura - što su i naše resorno ministarstvo i izvršna vlast apsolutno najavili”, kazao je izvršni direktor ACG Roko Tolić u razgovoru za “Vijesti”.
Precizirao je da se na podršku resornih ministarstava i Vlade prvenstveno računa u administrativnom smislu, “jer već u ovom trenutku, a u procesu pripreme za narednu letnju sezonu, ima nekoliko postupaka koji su propali zbog specifičnosti opreme i radova na jednom aerodromu i ograničenih resursa domaćeg tržišta”.
Tolić je naveo da je u toku izrada projektnog zadatka za proširenje odlazaka – kao dodatni gejt, a spremna je tehnička dokumentacija za adaptaciju dolazaka unutar terminala u Podorici.
Dodao je da je na podgoričkom aerodromu instalirana treća linija za kontra-diverzionu kontrolu putnika i da će u punom kapacitetu biti već od marta naredne godine.
ACG čeka ponudu dobavljača za nabavku novog rendgen uređaja za kontrolu prtljaga, standarda 3 sa modifikacijom transportnih traka, te da će u dogovoru sa Upravom policije biti otvoreni i novi šalteri za pasošku kontrolu.
Što se nove opreme potrebne za opsluživanje povećanog obima saobraćaja u Podgorici koje donosi Wizz Air baza tiče, inicijalni spisak opreme koju ACG mora hitno nabaviti čine putničke stepenice, vazdušni starter, tegljači, električni agregati, elevatori, oprema za hlađenje i grejanje kabine vazduhoplova, autobusi za prevoz putnika po platformi, oprema za prevlačenje i izguravanje vazduhoplova, vatrogasni kamion...
Tu su i rendgenski uređaj za kontra-diverzionu kontrolu odvojenog prtljaga standarda 3 sa modifikacijom transportnih traka, samouslužni kiosci za registraciju putnika bez predatog prtljaga, vage i trake za dva dodatna šaltera za registraciju putnika i prtljaga, kao i skener za bezbjednosni pregled putnika.
Tolić je naglasio da je za izvođače radova neophodno obezbediti ubrzane bezbjednosne provjere, “jer se izreda dešava da jednostavnu popravku u sterilnoj zoni ne možemo da završimo jer fizikalci čekaju po nekoliko meseci pozitivnu bezbednosnu proveru od strane Uprave policije i Agencije za nacionalnu bezbednost”.
“To je, recimo, bio slučaj sa radnikom koji je bio angažovan da sanira banalni kvar u odlascima. Isto važi za zaposlene u Vodovodu – da bi jedan čovek očitao stanje jednom mesečno, mora da ima duplu bezbednosnu provjeru. Ukoliko ne iznađemo način da efikasno rešimo i ovo pitanje, pored sve spremnosti i novca – mi nećemo moći da realizujemo sve započete i planirane adaptacije.”
Istakao je da Aerodrom Podgorica trenutno raspolaže sa sedam parking pozicija za komercijalne vzduhoplove, što nije dovoljno za opsluživanje svih najavljenih letova tokom naredne ljetnje sezone. Zato se već radi na uklanjanju postojećih i iscrtavanju novih horizontalnih oznaka na platformi.
Nije isključena ni mogućnost da ACG otkupi VIP terminal za biznis avijaciju bankrotirane privatne avio-kompanije Vektra Aviation, a koji se nalazi na državnom zemljištu u zahvatu podgoričkog aerodroma, navode Vijesti koje citira portal Investitor.
Tolić je naglasio da otvaranje baze Wizz Air-a u Podgorici za ACG znači da moraju reorganizovati rad i produžiti otvorenost aerodroma za saobraćaj.
“Izvesno je da se krećemo ka skoro pa dvadesetčetvoročasnovnom radnom vremenu, i ne samo zbog Wizz Air-a, već i zbog potreba našeg nacionalnog avio-prevoznika, Air Montenegra. Ako je, na primjer, poslednje sletanje nakon 1 posle ponoći, to znači da naši zaposleni moraju biti na aerodromu do 2 sata. S druge strane, ako je, na primer, prvo poletanje u 6, naši zaposleni moraju biti na poslu pre 4 sata”, pojasnio je Tolić”.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.