Ko će upravljati crnogorskim aerodromima? Sporno bodovanje odložilo odluku

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Aerodromi Crne Gore

Tenderska komisija za davanje aerodroma Podgorica i Tivat u koncesiju narednih dana održaće novu sednicu, na kojoj će biti razmatrano da li se dosadašnje bodovanje tehničkih ponuda treba poništiti i kako dalje voditi postupak. Informaciju je potvrdio predsednik komisije i potpredsednik Vlade Crne Gore, Nik Đeljošaj.

Povod za sazivanje nove sednice je odluka Komisije za koncesije, koja je ocenila da je zakonski moguće dodeliti nula bodova, ali samo uz jasno i obrazloženo objašnjenje.

Raniji način bodovanja izazvao je brojne prigovore i otvorio pitanje opravdanosti ponovnog ocenjivanja tehničkih ponuda.

Foto: Facebook/Aerodromi Crne Gore

Sporna rang-lista i žalba CAAP-a

Na prethodnoj rang-listi prvu poziciju zauzela je južnokorejska kompanija Incheon International Airport Corporation (IIAC) sa 96,18 bodova, dok je na drugom mestu bio luksemburško-američki konzorcijum Corporacion America Airports S.A (CAAP) sa 65,15 bodova.

CAAP je uložio žalbu tvrdeći da rang-lista nije dovoljno obrazložena, da nije pravilno dostavljena ponuđačima, kao i da je nezakonito ponovljeno bodovanje tehničkih ponuda. U prigovoru se navodilo i da je Međunarodna finansijska korporacija (IFC), Vladin konsultant, prekoračila svoja ovlašćenja, te da je narušena transparentnost postupka.

Komisija za koncesije u svom rešenju potvrdila je da ponuda može biti ocenjena sa nula bodova ili maksimalnih pet, ali isključivo uz jasna i precizna obrazloženja. Takođe je utvrđeno da se tehničke ponude mogu ponovo vrednovati, što je već učinjeno u junu kada su oba ponuđača prošla prag od 80 bodova i ušla u završnu fazu postupka.

Foto: Aerodromi Crne Gore

Đeljošaj: Biće jasno obrazloženo bodovanje

Đeljošaj je naglasio da je cilj komisije da što pre dostavi dopunjeni izveštaj Ministarstvu finansija i da nova rang-lista ponudi potpuna objašnjenja bodova po svim kriterijumima.

– Svaka nova rang-lista mora sadržati jasna i obrazložena pojašnjenja za svaki kriterijum bodovanja, kako bi proces bio maksimalno transparentan i u skladu sa zakonom. Nećemo se više oslanjati isključivo na međunarodnog konsultanta, već razmatramo angažovanje domaćih stručnjaka – izjavio je Đeljošaj za „Vijesti“.

Aerodromi Crne Gore

Koncesija od strateškog značaja

Postupak davanja aerodroma Podgorica i Tivat u koncesiju mesecima privlači pažnju javnosti zbog velikog ekonomskog značaja za Crnu Goru. Reč je o odluci koja će dugoročno odrediti način upravljanja glavnim vazdušnim lukama Crne Gore, a samim tim i uslove razvoja turizma i avio-saobraćaja.

Ishod naredne sednice Tenderske komisije trebalo bi da pokaže da li će se zadržati postojeća rang-lista, poništiti bodovanje ili otvoriti prostor za novu fazu u postupku.

(Aero.rs)