Ko će upravljati crnogorskim aerodromima? Sporno bodovanje odložilo odluku
Tenderska komisija za davanje aerodroma Podgorica i Tivat u koncesiju narednih dana održaće novu sednicu, na kojoj će biti razmatrano da li se dosadašnje bodovanje tehničkih ponuda treba poništiti i kako dalje voditi postupak. Informaciju je potvrdio predsednik komisije i potpredsednik Vlade Crne Gore, Nik Đeljošaj.
Povod za sazivanje nove sednice je odluka Komisije za koncesije, koja je ocenila da je zakonski moguće dodeliti nula bodova, ali samo uz jasno i obrazloženo objašnjenje.
Raniji način bodovanja izazvao je brojne prigovore i otvorio pitanje opravdanosti ponovnog ocenjivanja tehničkih ponuda.
Sporna rang-lista i žalba CAAP-a
Na prethodnoj rang-listi prvu poziciju zauzela je južnokorejska kompanija Incheon International Airport Corporation (IIAC) sa 96,18 bodova, dok je na drugom mestu bio luksemburško-američki konzorcijum Corporacion America Airports S.A (CAAP) sa 65,15 bodova.
CAAP je uložio žalbu tvrdeći da rang-lista nije dovoljno obrazložena, da nije pravilno dostavljena ponuđačima, kao i da je nezakonito ponovljeno bodovanje tehničkih ponuda. U prigovoru se navodilo i da je Međunarodna finansijska korporacija (IFC), Vladin konsultant, prekoračila svoja ovlašćenja, te da je narušena transparentnost postupka.
Komisija za koncesije u svom rešenju potvrdila je da ponuda može biti ocenjena sa nula bodova ili maksimalnih pet, ali isključivo uz jasna i precizna obrazloženja. Takođe je utvrđeno da se tehničke ponude mogu ponovo vrednovati, što je već učinjeno u junu kada su oba ponuđača prošla prag od 80 bodova i ušla u završnu fazu postupka.
Đeljošaj: Biće jasno obrazloženo bodovanje
Đeljošaj je naglasio da je cilj komisije da što pre dostavi dopunjeni izveštaj Ministarstvu finansija i da nova rang-lista ponudi potpuna objašnjenja bodova po svim kriterijumima.
– Svaka nova rang-lista mora sadržati jasna i obrazložena pojašnjenja za svaki kriterijum bodovanja, kako bi proces bio maksimalno transparentan i u skladu sa zakonom. Nećemo se više oslanjati isključivo na međunarodnog konsultanta, već razmatramo angažovanje domaćih stručnjaka – izjavio je Đeljošaj za „Vijesti“.
Koncesija od strateškog značaja
Postupak davanja aerodroma Podgorica i Tivat u koncesiju mesecima privlači pažnju javnosti zbog velikog ekonomskog značaja za Crnu Goru. Reč je o odluci koja će dugoročno odrediti način upravljanja glavnim vazdušnim lukama Crne Gore, a samim tim i uslove razvoja turizma i avio-saobraćaja.
Ishod naredne sednice Tenderske komisije trebalo bi da pokaže da li će se zadržati postojeća rang-lista, poništiti bodovanje ili otvoriti prostor za novu fazu u postupku.
(Aero.rs)