Er Srbija u 2025. širi flotu, uvodi nove linije i pokreće sopstveni centar za održavanje aviona
Er Srbija ulazi u ključnu fazu razvoja, s planovima za širenje mreže linija, modernizaciju flote i otvaranje sopstvenog centra za održavanje aviona. Očekuje se da će broj prevezenih putnika u 2025. godini premašiti 4,7 miliona, čime bi bio oboren rekord koji je nekadašnji JAT postavio 1987. godine. O ovim i drugim temama govorio je izvršni direktor kompanije Jirži Marek u razgovoru za list „Blic“.
„Milionitog putnika ove godine prevezli smo već 22. aprila, ranije nego ikada. Do kraja godine očekujemo da pređemo cifru od 4,7 miliona putnika, čime bismo oborili rekord JAT-a iz 1987. godine“, rekao je Marek, ocenjujući da je Er Srbija nastavila stabilan rast i uspešno se pozicionirala kao vodeći regionalni prevoznik.
Letnja sezona 2025. godine donosi četiri nove destinacije: Mikonos, Algero, Tbilisi i Ženevu, koje će biti uvedene između 6. i 23. juna. Posebno se izdvaja linija ka Tbilisiju, koja prvi put povezuje Beograd sa glavnim gradom Gruzije.
Flotu Er Srbije trenutno čini 29 aviona, uključujući deset ATR-ova 72-600, deset Erbasa A319, tri A320, četiri A330-200 i dve letelice Embraer E195. Kompanija planira da broj aviona do kraja 2025. poraste na 32, a deo A319 flote biće povučen nakon letnje sezone. U planu je dolazak još dva Embraera E195 i tri Erbasa A320, što će doprineti većoj efikasnosti i operativnoj fleksibilnosti.
„Već smo blizu zaključenja dogovora o dodatnim avionima, a nova pojačanja će omogućiti dalju modernizaciju flote“, istakao je Marek.
Jedan od ključnih projekata u razvoju jeste osnivanje sopstvenog MRO centra za održavanje aviona. Prema Marekovim rečima, odluka o izgradnji hangara u Beogradu očekuje se u naredna tri meseca. „Rast flote prirodno nameće potrebu za sopstvenim kapacitetima za održavanje, a novi hangar planiran je tako da može primiti i širokotrupne A330 avione“, rekao je, dodajući da će projekat najverovatnije biti realizovan u partnerstvu sa eksternim saradnicima.
Na nivou mreže, Er Srbija razmatra nove rute ka Torontu i Majamiju, dok su letovi ka Tokiju i Seulu deo dugoročnih planova. Širenje ka tržištima u Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj i Slovačkoj takođe je u pripremi, sa ciljem bolje povezanosti unutar regiona i podrške glavnim čvorištima.
„Imamo unapred pripremljenu listu destinacija koje možemo brzo aktivirati čim se steknu povoljni uslovi – bilo u smislu kapaciteta, bilo tržišnog interesa. Tako možemo brzo reagovati i zameniti neku rutu drugom, bez gubitka u efikasnosti“, zaključio je Marek u intervjuu za „Blic“.
(Aero.rs)