• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Turkish Tehnic otvara MRO podružnicu - Beograd u najužem izboru

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Naš nacionalni prevoznik od januara šalje letelice u Istanbul, gde je lociran “Turkiš technik”

  • 0
Turkish Tehnic Turkish Tehnic

“Turkiš erjalns” (Turkish Airlines, THY) razmatra ideju o otvaranju podružnice za održavanje i popravku vazduhoplova (MRO) u Srbiji.

Informacija stiže sa margina kongresa IATA u Instanbulu početkom juna a podudara se sa jačanjem veza turskog i srpskog avio-prevoznika i “zategnutih odnosa” između “Er Srbije” (Air Serbia) i “Jat Tehnike”, nekada dela nacionalne aviokompanije a danas u sastavu češkog “Aviaprajma” (Aviaprime), piše awiationweek.com

- Radimo na MRO podružnici sa investitorima, recimo u Beogradu, Srbiji. Uvek smo otvoreni za nove mogućnosti - izjavio je predsednik “Turkiš erlajnsa”, Ahmet Bolat.

On je dodao da se troškovi radne snage smanjuju u pojedinim delovima jugoistočne Evrope, što je prilika za nove investicije. Druge opecije proširenja “Turkiš tehnika” su i Kazahstan i Indonezija. O vrednosti eventualnog ulaganja u Srbiju nije iznosio procene, ali je rekao da “na primer, jedan hangar za održavanje širokotrupnog aviona košta oko 1.5 miliona dolara godišnje

Turkish Tehnic Turkish Tehnic

Održavanje srpskih “Erbasa” u Istanbulu

“Er Srbija” od januara šalje avione “Erbas” na održavanje u Istanbul, gde je lociran “Turkiš Tehnic” (Turkish Technic), glavni pružalac MRO usluga za tursku nacionalnu aviokompaniju.

Direktor srpskog avioprevozioca Jirži Marek početkom godine je skrenuo pažnju da “Er Srbija” ima “poteškoća sa održavanjem” i da “radi na uspostavljanju intenzivnije saradnje sa ‘Turkiš erlajnsom’, pogotovu u rešavanju problema sa lancem nabavke”. “Ako održavate avione u Beogradu i deo treba da se poruči, treba da čekate nedeljama ili čak mesecima dok stigne” rekao je tada Marek.

Jedan od preduslova za otvaranje MRO centra u Beogradu je održavanje aviona naciolnalngo prevoznika u njemu, ali ona neće podrazumevati i održavanje avionskih motora.

- To neće biti deo projekta - potvrdio je Bolat i dodao da "Turkiš erlajns" ne potražuje dodatne kapacitete za održavanje, jer su potrebe kompanije zadovoljene u Istanbulu.

Er Srbija i Turkiš erlajns: zajedno uz podršku država

Nacionalni prevoznici iz Srbije i Turske ranije su potpisali nekoliko sporazuma kako bi unapredili tzv. kod-šer saradnju po kome dva avioprevoznika na odredjenim letovima “dele oznake leta”, odnosno nude usluge pod istim uslovima , bez obzira koji od dva prevoznika obavlja letove. Tako je po poslednjem takvom ugovoru Srpska nacionalna avio-kompanija dodala je svoj JU kod na letove Turkiš erlajnsa između Istanbula i Sao Paola, i na taj način po prvi put omogućila prisustvo marketing koda Er Srbije na južnoameričkom tržištu, kao i na letove Turkiš erlajnsa iz Istanbula do Almatija i Abu Dabija. Nacionalna avio-kompanija Turske postavila je svoj TK kod na letovima Er Srbije do Ohrida u Severnoj Makedoniji.

Kompanije još od prošle godine istražuju mogućnosti proširenja zajedničkog nastupa na tržištu, čak i do sporazuma o podeli profita na rutama (joint venture ugovor), koordinaciji planiranja i rasporeda letova. Reč je o projektima koji iziskuju značajne pregovore i podršku država, a omogućili bi između ostalog za putnike pristupačnije letove između Srbije i Turske, poboljšanje kvaliteta usluge i druge pogodnosti za putnike, ocenjuje srpski portal exyuaviation.com

(Aero.rs)

Video: Najveći svetski sajam poslovne (biznis) avijacije EBACE u Ženevi

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>