• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

1200 Pratt & Whitney avionskih motora mora na vanredni pregled: Pronađene mikroskopske pukotine

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kompanija je saopštila da je pronašla mikroskopske pukotine u metalu korišćenom za proizvodnju diskova za turbine visokog pritiska

  • 0

Svetska vazduhoplovna industrija je prošle nedelje naišla na nove turbulencije u već haotičnoj letnjoj sezoni - ovoga put u vidu faličnih avio-motora. Naime, američki proizvođač motora Pratt & Whitney je najavio opoziv 1200 motora tipa GTF PW1100G koji pogone stotine Airbusa A320neo i A321neo, prenosi Simply Flying. Opozivom su obuhvaćeni motori proizvedeni u periodu između 2015. i 2021. godine.

Kompanija je saopštila da je pronašla mikroskopske pukotine u metalu korišćenom za proizvodnju diskova za turbine visokog pritiska. Mada ovakvo stanje trenutno ne predstavlja problem po bezbednost letenja, Pratt & Whitney će privremeno demontirati 1200 pogonskih jedinica radi inspekcije i posledične popravke turbina.

Avion AIRBUS A320NEO Shutterstock
Opoziv će prizemljiti veliki broj aviona kojih ove sezone ionako već manjka. Kako bi se ublažio "udar" na avio-kompanije ali i njihove putnike, Pratt & Whitney će do kraja ove letnje sezone izvršiti inspekciju na "samo" 200 motora dok će istim tretmanom biti zahvaćeno još njih 1000 do septembra 2024. godine.

Pratt & Whitney obećava da će povećati svoje kapacitete za servisiranje avionskih motora kako bi se trenutni problem sa 1200 jedinica što pre rešio. Kompanija je poručila da motori koji se trenutno nalaze u proizvodnji nisu pogođeni najnovijim problemima te da će deo njih biti "ostavljen sa strane" kako bi se mogli koristiti kao rezerva.

Prema pisanju Reutersa, trenutno je u upotrebi oko 3000 PW1100G što znači da je više od trećine proizvedenih motora falično. Među najvećim korisnicima modernih Pratt & Whitney agregata su kompanije Spirit Airlines, JetBlue Airways i Wizz Air, pokazuju podaci Ciriuma.

Avion propeler Shutterstock
Pratt & Whitney GTF motori su jedni od najkoriščenijih pogonskih grupa za nove generacije putničkih aviona. Pored Airbusa A320neo i A321neo, oznaku "GTF" nose i motori Embraera E2, Airbusa A220 ali i ruskog Irkuta MC-21.

Proizvođač ali i njegove mušterije poslednjih godina muče veliku muku sa GTF motorima, odnosno kratkim intervalima servisiranja.

(Aero.rs)

Video: MontAdria 2023 regata hidroaviona u Crnoj Gori: Pogled iz kokpita

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>