• 2
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ruski prevoznici dobijaju MS-21 po specijalnoj ceni: Subvencijama protiv međunarodnih sankcija

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ruski odgovor na najmodernije Airbus i Boeing aviona kapacita između 163 i 211 putnika

  • 2

Ruski prevoznici koji planiraju da pojačaju flotu s avionima Irkut MS-21 moći će da računaju na nižu cenu, odnosno popust koji će subvencionisati država.

Ovo je otkrio direktor Ujedinjene avio-proizvodne korporacije (OAK) Jurij Sljusar. On je precizirao da je suštinska odluka doneta, dok se detalji dorađuju, prenosi Aviacionline.

“Proizvodnja aviona, ekonomski gledano, prevazilazi mogućnosti avio-kompanija da ih kupe po ovim cenama. Zato je Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije pružilo podršku OAK-u, što omogućava da nadoknadimo razliku u ceni”, objasnio je Sljusar.

Šef državne korporacije Rostek, Sergej Čemezov, ranije je najavio da će cena MS-21 za Aeroflot i druge domaće kompanije biti niža od tržišne. Ova pogodnost, dakle, ne odnosi se na kupce iz inostranstva.

AVION MC-21 / MS-21 IRKUT Shutterstock
Izvor novinske agencije TASS otkriva da će MS-21 koštati ruske prevoznike oko tri milijarde rubalja (37 miliona dolara). Slična Boeing ili Airbus letelica može da dostigne i dvostruko veću cenu.

MS-21 je avion srednjeg dometa, čiji je kapacitet između 163 i 211 putnika. Nova generacija ima veći raspon krila, a proizvodi se od kompozitnih materijala, što je danas nije neobično u ovom segmentu ali jeste za ruske proizvođače skonije tradicionalnim tehnologijama.

Uz to, proizvođač garantuje da će se motori Aviadvigatel PD-14 (domaće proizvodnje), koji pokreću letelicu, nadmetati u potrošnji goriva, nivou buke i emisiji štetnih gasova sa zapadnim agregatima u istoj kategoriji.

Početkom godine, najavljeno je da će serijska proizvodnja MS-21 započeti 2025. godine.

Do avgusta 2022, Irkut MS-21 je u velikoj meri postao nezavisan od zapadnih delova, koji su skoro potpuno nestali iz Rusije kao rezultat rata u Ukrajini, tačnije uvedenih sankcija.

Na kraju, zanimljivo je pomenuti i svojevrsnu “zavrzlamu” oko imena aviona.

Na Zapadu ga reklamiraju kao MC-21, a zapravo se zove MS-21 (Магистральный Самолёт 21. века). Jednostavno je zaključiti da je “problem” u ćiriličnom slovu “S”.

(Aero.rs)

Video: Airbus A330MRTT

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gajic Milan

    4. avgust 2023. | 20:06

    Prelep avion ! Na videu vrlo lako se odvaja od poletne staze sto znaci da su mu letne karakteristike odlicne....da, verovatno je prazan , za slucaju ovoga snimka, ali I pored toga on pokazuje I istice svoje letne karakteristike...sve cestitke inzenjerima, I zelja da ispuni ocekivanja....takodje cestitke od mene I Ruskoj drzavi , I Ruskom narodu.....tako se bori protiv onih Koji hoce da kontrolisu druge...

  • Milan

    15. avgust 2023. | 22:20

    Stvarno odličan avion ali to znaju i ovi na zapadu i čine sve da mu onemoguće izlazak na svetsko tržište i to ne samo u tehničkom poglrdu (prodaja pojedinih komponenti već i u administrativnom tako da će mu biti onemogućene sve potrebne sertifikacije.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>