Vreme čitanja: oko 1 min.
Boeing 737-9 MAX nasilno kočio na poletanju, sastrugao točkove o pistu
Vreme čitanja: oko 1 min.
Boeing 737-9 MAX bio je na poletanju 30. septembra kada se posada odlučila da prekine zalet zbog požara u motoru broj 1
Boeing 737-9 MAX (N37560, fabrički broj 67148) prvi let je obavio 7. maja ove godine a United Airlines ga je preuzeo mesec dana kasnije, 2. juna.
Avion je bio na poletanju 30. septembra kada se posada odlučila da prekine zalet zbog sumnje na požar u motoru broj 1 (levi motor).
Gear….DownFlaps…30Parking Brake…Set, Pressure NormalLanding Checklist Complete(These images were sent to me; alleged to have happened recently. I’m trying to confirm but so far have found nothing) pic.twitter.com/fFzRYNJQqf— KC-10 Driver ✈️ 👨✈️ B-737 Wrangler (@MCCCANM) October 4, 2023
Prema nekim informacijama, indikacija je došla od senzora i instrumenata samog aviona, dok je prema drugim dim i vatru iz motora uočila aerodromska kontrola leta pa je upozorila posadu aviona. Usled naglog kočenja, došlo je do pucanja guma staljnog trapa i "struganja" felni točkova skoro do pola.
Aerodromska vatrogasna služba odmah je reagovala i ugasila zapaljeni motor.
Zbog nemogućnosti da pomeri avion koji nema točkove, kao i uviđaja incidenta i čišćenja piste od ostataka koji mogu biti pogubni za druge avione pista 16R aerodroma u Denveru bila je zatvorena narednih devet sati - poznavaoci vazduhoplovstva pamete tragediju Concorde Air France u Parizu koji je iniciran upravo "kačenjem" metalnog dela koji se našao na pisti.
Boeing 737 MAX familije pogone motori CFM International LEAP (Leading Edge Aviation Propulsion).
(Aero.rs/SI)
Video: Najsavremeniji transporter za RViPVO: Airbus C295
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.