Vreme čitanja: oko 2 min.
Građani se žale na buku aviona sa beogradskog aerodroma: DCV traži rešenje, problem TISAK 3Z procedura
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ova procedura predviđa da avion po poletanjuu pravcu jugoistoka, povećava visinu do 1000 stopa (330 metara) i onda pravi oštri zaokret od skoro punih 180 stepeni u penjanju, iznad naselja Ledine, Bežanijske kose, Novog Beograda i Zemuna
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije bio je juče (9.10.2023.) domaćin sastanka Radne grupe u cilju pronalska najpogodnijeg rešenja za smanjenje buke prouzrokovane operacijama vazduhoplova sa aerodroma Nikola Tesla.
"Radi razmatranja regulativnih i operativnih rešenja za smanjenje buke usled sve većeg broja žalbi građana (žitelji Bežanijske kose i Novog Beograda) sa predstavkama koje se odnose na povećanu buku vazduhoplova", navode u DCV, formirana je u septembru Radna grupa za stručnu analizu operativnih predloga izmene procedure TISAK 3Z posle inicijalnog sastanka sa predstavnicima MGSI-a, Ministarstva zaštite životne sredine, avio-komapnije Air Serbia, Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo i Aerodroma Beograd.
TISAK 3Z (čita se TISAK Three Zulu) je jedna od procedura za poletanje aviona sa beogradskog aerodroma i uključivanja na "vazdušne puteve" (koridore), jasno određena po parametrima visine, pravca i brzine aviona u određenom trenutku.
"Kaplja" koji avioni octravaju svojom putanjom može u realnim uslovima biti šira ili uža. Na primeru putanje jučerašnjeg leta JU364 Air Serbia aviona Airbus A319 za Amsterdam, vidi se da avion po odvajanju od piste (pravac 12R) skoro pa odmah pravi zaokret od skoro punih 180 stepeni i skrece u pravcu severozapada pri čemu nadleće naselja Ledine, Bežanijska kosa i delove Zemuna na visinama od nekih 300 do 1500 metara u penjanju.
Informacije će biti prikupljene uz pomoć mreže mernih uređaja za merenje buke-mikrofona koji su instalirani na različitim lokacijama po gradu, on-line aplikacije Aerodroma Beograd (Web Track),kao i detaljne analize karakteristika predmetnih letova od strane SMATSA doo, na osnovu kojih će biti odlučeno koje mere za smanjenje buke je neophodno dodatno propisati, navode u DCV.
Učesnici Radne grupe intenzivno rade na prikupljanju detaljnih informacija o letovima koji prelaze granične vrednosti buke, sa ciljem unapređenja i pokretanja novih inicijativa za pronalaženje rešenja za smanjenje buke prouzrokovane operacijama vazduhoplova, saopšteno je u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
(Aero.rs/SI)
Video: Air Serbia Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Pre nekoliko godina nisu smeli da prelecu preko navedenih naselja,pa je bilo lepo.Ali,neki strucnjak je promenio to i sad se tresu prozori kad prodje avion.
Podelite komentar
Nišlija
Na šta sve neće da se žale ti razmaženi 'beograđani'?! Šta bi onda trebali da kažemo mi Nišlije što svi avioni sleću preko centra grada u niskom letu?
Podelite komentar
Ja
Ne, avioni uzleću prema Beogradu, na jugoistok, zato što je avioprevozniciima tako lakše. Jer do prodaje JATa Arapima, svi avioni su morali da idu do početka piste, što je traje nekoliko minuta, kako bi uzlet žali prema zapadu, i tako sačuvali građane od buke
Podelite komentar