• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zbogom, koronavirusu: SWISS vratio poslednji avion koji je prizemljen zbog pandemije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Airbus A320 vratio se u nedelju iz Amana u Jordanu gde je bio uskladišten i juče je obavio prvi let sa putnicima posle tri godine.

  • 0

Flota aviona švajcarske nacionalne avio kompanije Swiss International Air Lines (SWISS) flota od danas je ponovo u punom broju. U putnilki saobraćaj je ponovo uveden poslednj aviona koji je bio smešten u dugoročno skladištenje kao rezultat devastirajućih posledica po industriju avio-saobraćaja uzrokovano pandemijom koronavirusa.

Airbus A320 HB-IJO (fabrički broj 673) vratio se u nedelju iz Amana u Jordanu gde je bio uskladišten i juče (19. decembar)  je obavio prvi let sa putnicima posle tri godine. SWISS je ukupno 25 aviona stavio u tzv. otvoreno skladiše (open storage) u skladište u Amanu - lokacija je izabrana zbog visokih temperatura suve klime kako bi se atmosferski uticaji sveli na najmanju moguću meru.

HB-IJO Swiss International Air Lines
Nakon obavezne detaljne inspekcije, letelica je u nedelju napustila Aman posle 1.180 dana provedenih u pustinji i vraćena je u Cirih (ZRH).

Prvi let sa putnicima A320 HB-IJO obavio je u utorak 19. decembra iz Ciriha za Berlin kao LX974.

SWISS objasnjava da je "doživeo ogroman pad potražnje za svojim uslugama tokom pandemije koronavirusa i bio je primoran da masovno smanji svoje letove od proleća 2020. Kao deo ovog odgovora na nastalu situaciju, 25 SWISS aviona je uskladišteno u jordanskoj pustinji".

"Pod vođstvom sopstvenih tehničkih stručnjaka SWISS i u saradnji sa lokalnim MRO partnerima (održavanje, popravka i remont), svi uskladišteni avioni su bili podvrgnuti redovnim pregledima. Stalna pažnja uključivala je redovno ispiranje hidrauličnih sistema i provere funkcije motora. Topla i sušna klima Jordana je posebno pogodna za dugotrajno skladištenje aviona, jer niska vlažnost pruža optimalnu zaštitu od korozije njihovih metalnih komponenti", obašnjavaju poslovično pedantni Švajcarci.

"Naši stručnjaci su uložili ogromne napore u poslednjih nekoliko meseci da osiguraju da svaki naš uskladišteni avion bude vraćen u Cirih u besprekornom tehničkom stanju. Bio je to ogroman poduhvat za sve koji su uključeni u koji je svaki detalj bitan", kaže prvi čovek tehničkog upravljanja flotom SWISS Klaus Bauer.

Airbus A320-200 HB-IJO proizveden je 1997. godine i jedan je od švajcarskih aviona sa najdužim stažom, koji kompanija koristi od svog osnivanja. Može da primi 180 putnika i do sada je proveo 63.596 sati u letu i obavio je 45.042 ciklusa poletanja i sletanja za više od 26 godina u saobraćaju, navodi SWISS.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>