• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Incident u Sibiru: Antonov An-24 kompanije Polar Airlines sleteo na zaleđenu reku umesto na pistu aerodroma

Vreme čitanja: oko 2 min.

U incidentu vazduhoplova koji je uz četiri člana posade prevozio 30 putnika srećom nije bilo povređenih. Pokrenuta je istraga o razlozima sletanja van piste

  • 0
Antonov An-24 sleteo na zaleđenu reku Foto: East Siberian Transport Prosecutor's Office

Istraga koja je pokrenuta daće odgovor na pitanje zašto se se avion Antonov An-24RV ruske kompanije Polar Airlines prinudno prizemljio na zaleđenu reku Kolima umesto na pistu.

Ovo je saopštilo Istočnosibirsko transportno tužilaštvo na svom Telegram kanalu.

"Posada i putnici nisu povređeni i evakuisani su iz aviona. Prema prelimirarnim informacijama, uzrok je bila greška posade u upravljanju avionom", precizirano je u saopštenju, koje su preneli ruski mediji.

U avionu proizvedenom 1971, registracijske oznake RA-47821, serijskog broja 17307202, koji je leteo na liniji ЯП217 je u trenutku incidenta bilo 30 putnika i četiri člana posade, saopštila je kompanija.

"Avion An-24 kompanije Polar Airlines obavljao je putnički let na relaciji Jakutsk - Zirjanka - Srednekolimsk - Jakutsk. Prilikom sletanja na aerodrom u Zirjanki, letelica je skrenula sa piste i sletela na peščanu ravan reke", navodi Federalna agencija za vazdušni saobraćaj Ruske Federacije, koja precizira da se incident dogodio u 3:45.

Okolnosti se utvrđuju, a saobraćajno tužilaštvo i Istražni komitet počeli su uviđaj. Avion, prema preliminarnim podacima, nije oštećen, a odluka o odvlačenju na aerodrom biće doneta naknadno.

Kompanija Polar Airlines registrovana u Jakutsku 1997 godine. U njenoj floti su 63 letelice za prevoz putnika. Gotovo polovinu flote čine helikopteri Mil-Mi8 (18) i Mil-Mi8MTV  (9). Uz Antonov An-26 (3) i Antonov 24 (12) kompanija raspolaže sa devet aviona An-3, dva Diamond DA-40 i jednim Pilatusom PC-6.

Antonov An-24 je turboelisni avion koji je osmišljen i proizveden kao vazduhoplov za prevoz robe i putnika na regionalnim linijama u Sovjetskom Savezu od strane kompanije Antonov. Prvi let ovog tipa aviona obavljen je u oktobru 1959, a uveden je u upotrebu tri godine kasnije, kao kargo letelica kompanije UTair Cargo.

Proizvodnja ovog aviona, kao i njegovih varijanti An-26, An-30 i An-32 trajala je od 1959 do 1979. godine. Iz ovog aviona nastala je i kineska licencna varijanta Xian Y-7. U toku dve decenije proizvodnje, napravljeno je više od 1.350 letelica ovog tipa.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>