• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Duhovi prošlosti proganjaju Boeing: Ponovo mogući problemi sa vertikalnim kormilom 737

Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing je preporučio da se izvrši kontrola mehanizma kormila pravca nakon što je jedan korisnik aviona otkrio šraf kom je nedostajala matica

  • 0
737 rep - SAMO Foto: Shutterstock/VDB Photos

Kompanija Boeing savetovala je (a opšte je poznato da je u ovakvim slučajevim termin savet eufemizam za narediti ili urgirati) avio-kompanijama i drugim operaterima koje koriste njihove vazduhoplove tipa 737Max da izvrše inspekciju sistema upravljanja.

Razlog za potragu za "mogućim razlabavljenim šrafom" u "sistemu kontrole vertikalnog kormila" (rudder control system) najnoviji je problem u kvalitetu popularnog aviona.

Boeing je preporučio da se izvrši kontrola ovog sistema nakon što je "međunarodna kompanija koja koristi ove vazduhoplove tokom rutinskog održavanja na mehanizmu kormila pravca otkrila šraf kom je nedostajala matica", navela je Federalna uprava za avijaciju (Federal Aviation Administration - FAA), a prenosi  CNBC.

U proizvodnom pogonu je otkriven i još jedan neisporučen avion sa sličnim problemom: matica nije bila prikladno stegnuta.

Ovaj inspekcijski pregled procenjuje se odneće oko dva sata po avionu, a sve letelice tipa 737MAX će proći proveru pre nego što budu isporučene kupcima.

"Problem koji je uočen na avionu je uklonjen. Iz predostrožnosti preporučujemo operaterima da pregledaju svoje avione Boeing 737MAX i obaveste nas o rezultatima", saopštio je proizvođač kom su akcije na berzama pale za 1% nakon što je problem otkriven.

Alaska Airlines (koja u floti ima 230 aviona Boeing 737 od čega je 65 tipa 737MAX) će početi sa inspekcijom u četvrtak, 4. januara 2024. i prema proceni rukovodstva, za inspekciju će biti potrebno desetak dana. Kompanija ne očekuje da ova provera utiče na njihovu operativnost, što je stav i drugih velikih korisnika ovog tipa letelice - kompanija United Airlines (koja ima 156 letelica tipa 737MAX) i American Airlines (59 vazduhoplova Boeing 737MAX).

Iako naizgled minoran i samo potencijalni problem, koji je naravno "bolje spreciti nego leciti", bilo sta sto ima ikakve veze sa vertikalnim kormilom na avionima iz porodice Boeing 737 priziva poznavaocima vazduhoplovstva nimalo prijatna sećanja

Naime, tokom poslednje decenije prošlog veka, niz problema koji su uticali na kormilo putničkog aviona Boeing 737 doveo je do nekoliko incidenata i fatalnih udesa. U dve odvojene nesreće, piloti su izgubili kontrolu nad svojim avionom usled iznenadnog i neočekivanog pomeranja kormila, a u padu su poginuli svi u avionu, ukupno 157 ljudi.

Slični problemi sa kormilom doveli su do privremenog gubitka kontrole na najmanje još jednom letu Boeing 737 pre nego što je uzrok problema na kraju identifikovan.

Nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju utvrdio je da su incidenti rezultat greške u dizajnu koja bi mogla da dovede do nekontrolisanog pomeranja kormila aviona.

Problemi su rešeni nakon što je FAA naredila modifikacije za sve avione Boing 737 u upotrebi.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>