Vreme čitanja: oko 2 min.
Zapalio se motor Jumbo Jeta: Boeing 747 se hitno vratio na aerodrom, sve zabeležno na snimku
Vreme čitanja: oko 2 min.
Samo par minuta nakon poletanja, posada je, pre nadletanja Fišer ajlenda, proglasila vanrednu situaciju i zatražila dozvolu za prinudno sletanje na aerodrom Majami
Boeing 747-8 kompanije Atlas Air (5Y) prinudno je sleteo na aerodrom Majami (MIA) samo nekoliko minuta nakon što je poleteo sa piste 09 u četvrtak 18. januara 2024. uveče.
Na kargo verziji ove letelice zapalio se motor broj 2 (unutrašnji motor na levom krilu) na letu 5Y95 za Portoriko (SJU) u početnoj fazi penjanja.
Čitav tok leta zabeležen je na platformi Flightradar24 na kojoj se može videti da je avion poleteo u 03:32 UTC a sleteo u 03:46 UTC. UTC ili Coordinated Universal Time je računanje vremena koje se koristi kao referenca u avijaciji, odnosno "univerzalna vremenska zona", sa jednim časom razlike u odnosu na vreme u Srbiji.
Let je okončan posle ukupno 14 minuta.
Društvenim mrežama proširio se snimak aviona kom je jedno od krila zahvaćeno plamenom.
BREAKING REPORT : ⚠️ Atlas Air Boeing 747-8 from Miami International Airport CATCHES FIRE MID AIR..DEVELOPING.. pic.twitter.com/Qk6QLZ6U7E— Chuck Callesto (@ChuckCallesto) January 19, 2024
Posada je odmah izvršila standardne bezbednosne procedure i letelica se bezbedno vratila na Međunarodni aerodrom u Majamiju.
"Posada je ispoštovala sve standardne procedure i bezbedno se vratila na aerodrom Majami“, potvrdio je Atlas Air u saopštenju. Nije bilo povređenih među članovima posade, izveštava Aerotime.
Federalna uprava za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) zvanično je potvrdila incident i najavila nameru da sprovede detaljnu istragu o okolnostima oko požara koji je zahvatio motor General Electric GEnx-2B67.
Avio na kome se desio incident je tipa Boeing 747-87UF registarske oznaka N859GT (serijski broj 62441) Proizveden 2015. godine i od prvog dana komercijalne upotrebe deo je flote Atlas Air, uz još devet aviona iste verzije i preko 40 B747 nešto starijihih varijanti.
Atlas Air trenutno je prema dostupnim podacima najveći korisnik ovog aviona koji je u danima kada je bio najprepoznatljiviji prekookeanski avion nazvan Queen of the skies (Kraljica neba).
Boeing 747 jedan je od najprepoznatljivijih aviona razvijen šezdesetih godina prošlog veka. Svoju popularnost među avio-kompanija stekao je zbog, za to vreme, naprednih tehnologija i velikog doleta. Kod putnika, avion je postao prepoznatljiv po "grbi", odnosno drugom sprat u kojem su leteli ili još uvek lete putnici prve i biznis klase.
Veliki broj putničkih B747 u međuvremenu je konvertovan u teretnjake kako bi se letelicama produžio radni vek. Iz fabrike u Sijetlu izlazile su i namenski napravljeni cargo avioni. Boeing 747-8F može poneti do oko 140 tona tereta.
(Aero.rs)
Video: United States Air Force Boeing C-40B
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.