• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zapalio se motor Jumbo Jeta: Boeing 747 se hitno vratio na aerodrom, sve zabeležno na snimku

Vreme čitanja: oko 2 min.

Samo par minuta nakon poletanja, posada je, pre nadletanja Fišer ajlenda, proglasila vanrednu situaciju i zatražila dozvolu za prinudno sletanje na aerodrom Majami

  • 0
Atlas Air Boeing 747 Shutterstock

Boeing 747-8 kompanije Atlas Air (5Y) prinudno je sleteo na aerodrom Majami (MIA) samo nekoliko minuta nakon što je poleteo sa piste 09 u četvrtak 18. januara 2024. uveče.

Na kargo verziji ove letelice zapalio se motor broj 2 (unutrašnji motor na levom krilu) na letu 5Y95 za Portoriko (SJU) u početnoj fazi penjanja.

Čitav tok leta zabeležen je na platformi Flightradar24 na kojoj se može videti da je avion poleteo u 03:32 UTC a sleteo u 03:46 UTC. UTC ili Coordinated Universal Time je računanje vremena koje se koristi kao referenca u avijaciji, odnosno "univerzalna vremenska zona", sa jednim časom razlike u odnosu na vreme u Srbiji.

Nekoliko minuta nakon poletanja u fazi penjanja na visi od oko 3800 stopa (1200 metara), posada je, pre nadletanja Fišer ajlenda (Ribarskog ostrva), proglasila vanrednu situaciju i zatražila dozvolu za prinudno sletanje na aerodrom Majami, napravila zaokret preko Kibiskejna i vratila se na Vilkoks Fild, kako je od ranije ovaj aerodrom kolokvijalno poznat.

Let je okončan posle ukupno 14 minuta. 

Društvenim mrežama proširio se snimak aviona kom je jedno od krila zahvaćeno plamenom.

Posada je odmah izvršila standardne bezbednosne procedure i letelica se bezbedno vratila na Međunarodni aerodrom u Majamiju.

"Posada je ispoštovala sve standardne procedure i bezbedno se vratila na aerodrom Majami“, potvrdio je Atlas Air u saopštenju. Nije bilo povređenih među članovima posade, izveštava Aerotime.

Federalna uprava za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) zvanično je potvrdila incident i najavila nameru da sprovede detaljnu istragu o okolnostima oko požara koji je zahvatio motor General Electric GEnx-2B67.

Avio na kome se desio incident je tipa Boeing 747-87UF registarske oznaka N859GT (serijski broj 62441) Proizveden 2015. godine i od prvog dana komercijalne upotrebe deo je flote Atlas Air, uz još devet aviona iste verzije i preko 40 B747 nešto starijihih varijanti.

Atlas Air trenutno je prema dostupnim podacima najveći korisnik ovog aviona koji je u danima kada je bio najprepoznatljiviji prekookeanski avion nazvan Queen of the skies (Kraljica neba).

Boeing 747 jedan je od najprepoznatljivijih aviona razvijen šezdesetih godina prošlog veka. Svoju popularnost među avio-kompanija stekao je zbog, za to vreme, naprednih tehnologija i velikog doleta. Kod putnika, avion je postao prepoznatljiv po "grbi", odnosno drugom sprat u kojem su leteli ili još uvek lete putnici prve i biznis klase.

Veliki broj putničkih B747 u međuvremenu je konvertovan u teretnjake kako bi se letelicama produžio radni vek. Iz fabrike u Sijetlu izlazile su i namenski napravljeni cargo avioni. Boeing 747-8F može poneti do oko 140 tona tereta.

(Aero.rs)

Video: United States Air Force Boeing C-40B

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>