• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Četbot izmislio popust na karte i slagao putnika: Sud presudio da Air Canada mora da vrati novac

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kompanija pokušala da se brani da je veštačka inteligencija posebno pravno lice odgovorno za postupke, ali sudija odbio tu tvrdnju

  • 0
APTOPIX Germany Daily Life Foto: Tanjug/AP

Verujete da će veštačka inteligencija da zameni ljude? Možda i hoće, ali u ovom trenutku - pravi mnogo grešaka.

Slučaj Džejka Mofeta koji je zbog razgovora sa četbotom kompanije Air Canada (AC) je pravi primer za to.

Pre nepune dve godine, Džejk je kontaktirao kanadskog nacionalnog avio-prevoznika da bi se raspitao o mogućem popustu na cenu karte koju je nameravao da rezerviše zbog odlaska na sahranu svoje bake.

B777 Air Canada Salinger Igor
Air Canada je inače nešto ranije, u želji da uštedi na novcu koji se odvajao za plate operatera u korisničkoj podršci - odlučio da uvede u taj posao - veštačku inteligenciju.

Četbot je odgovorio Džejku da treba da plati kompletnu cenu karte, a da će mu potom biti vraćeno 90 odsto sredstava. I sve bi bilo u redu - da ta informacija nije bila - izmišljena.

Kada je Mofat zatražio od predstavnika kompanije refundiranje sredstava - oni su mu odgovorili da to nije moguće i da je četbot ovu opciju izmislio, piše Zamaaero.

Ovaj žitelj Britanske Kolumbije odleteo je za Toronto na sahranu bake, a potom se vratio kući. S obzirom na to da mu je četbot dao instrukcije da podnese zahtev za povraćaj novca "u roku od 90 dana od datuma kada je karta izdata" popunjavanjem onlajn obrasca, on je to i uradio.

Predstavnici Air Canade odgovorili su mu da se popusti ne primenjuju na završeno putovanje i ukazali na postojeći odeljak na veb stranici kompanije, navodi Guardian.

Mofat je presavio tabak i tužio nacionalnu avio-kompaniju za razliku u ceni. Air Canada se na sudu branila tezom da je četbot "posebno pravno lice" i da je odgovoran za svoje postupke, što je izazvalo lavinu kritika u Kanadi. Kompanija je kasnije priznala svom putniku da je bot "koristio obmanjujuće reči" i obećala da će ažurirati četbot. Ovim slučajem bavio se kanadski javni servis - CBC News:

Sud nije bio zadovoljan obrazloženjem i obećanjem: "ako četbot ima interaktivnu komponentu, on je i dalje samo deo internet stranice kompanije Air Canada, kojoj bi trebalo da bude očigledno da je odgovorna za sve informacije koje dolaze sa njene stranice", obrazložio je sudija Kristofer Rivers dodajući da "nema razloga iz kog bi gospodin Mofat znao da je jedan deo stranice Air Canade tačan, a drugi nije".

Air Canada moraće da plati troškove suđenja, 125 kanadskih dolara takse, 36 dolara kamate i naravno - 650,88 kanadskih dolara razlike u ceni koju mu je četbot obećao.

(Aero.rs)

Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>