• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uzbuna nad Atlantikom: Pilotu Boeinga 777 pozlilo na 12.000 metara, avion hitno sleteo u Kanadu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kapetan aviona je odmah kontaktirao kontrolu leta nakon što je jedan od pilota postao nesposoban da obavlja svoje dužnosti

  • 0
B777 British avioni Foto: Shutterstock

Kako je danas izvestio internet sajt Airlive.net, u nedavnom incidentu koji se dogodio 14. marta, avion britanske kompanije British Airways na letu BA2272 između John F. Kennedy (JFK) aerodroma u Njujorku i londonskog aerodroma Getvik (LGW) morao je biti preusmeren zbog iznenadne medicinske hitnosti (tzv. medical emergency)

Boeing 777-200 (G-VIIP) poleteo je sa aerodroma JFK u 21:53 EDT (što je 2:53 po srednjeevropskom vremenu)) i leteo na visini od preko 12.000 metara (FL400) iznad Atlantika više od 3 sata kada je posada leta bila primorana da proglasi medicinsku hitnost.

Prema dostupnim informacijama, kapetan aviona je odmah kontaktirao kontrolu leta nakon što je jedan od pilota postao nesposoban da obavlja svoje dužnosti. Ova neočekivana situacija rezultirala je odlukom o hitnom preusmerenju leta.

BA Flightradar24.com
Avion je bio preusmeren ka aerodromu  St. John's International Airport (YYT) u Nju Faundlendu u Kanadi, gde su medicinska pomoć i podrška bili dostupni prilikom sletanja.

U savremenom vazdušnom saobraćaju, sigurnost putnika je apsolutni prioritet. Kada se desi situacija u kojoj pilot postane nesposoban za upravljanje letelicom usled medicinskog incidenta, avio kompanije imaju precizno definisane procedure kako bi brzo i efikasno reagovale.

Kada se primeti da pilotu pozli ili da nije u stanju da obavlja svoje dužnosti, prva reakcija posade je da odmah prijavi situaciju kapetanu - ili prvom oficiru ako je kapetan taj koji je onesposobljen - ili kontroloru leta. Ovo omogućava brzo i efikasno postupanje i koordinaciju akcija.

B777 British avioni Foto: Shutterstock

Nakon prijave, posada pruža prvu pomoć nesposobnom pilotu, ukoliko je to potrebno i u skladu sa njihovom obukom, a mogu tražiti i pomoć od putnika ukoliko ima neko sa adekvatim medecinskim obrazovanjem ili obučenošću.

U isto vreme, pilot koji upravlja avionom kontaktira medicinski tim na zemlji kako bi dobio smernice i uputstva o daljim koracima.

U najtežim situacijama, kada pilot nije u stanju da nastavi let, preostali članovi letačke posade preuzimaju kontrolu i preduzimaju neophodne mere za bezbedno sletanje.

U takvim slučajevima, avion se može preusmeriti ka najbližem aerodromu gde će biti obezbeđena medicinska pomoć.

Kroz transparentnu komunikaciju sa putnicima, kapetan ili članovi posade pružaju informacije o situaciji i smiruju putnike pružajući im neophodne informacije i sigurnost.

B777 British avioni Foto: Shutterstock
Ove procedure su deo standardne obuke svake posade na komercijalnim letovima i ključne su za sigurnost i bezbednost svih na letu.

Na komercijalnim letovima - još uvek, uz tendenciju da se to promeni sve većom automatizacijom procesa letenja, u avionu se nalaze najmanje dva člana letačke posade, kapetan i prvi oficir - kopilot a na dugim letovima i više

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>