Vreme čitanja: oko 2 min.
Boeing se suočava sa još jednim uzbunjivačem: Inženjer tvrdi da sa 787 Dreamlinera delovi mogu da otpadnu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Saslušanje Sama Salehpoura će se obaviti u Senatu na Kapitol hilu 17. aprila. Tada će inženjer pred Senatskim odborom za domovinsku bezbednost govoriti o problemima u proizvodnji
Američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) istražuje navode inženjera-uzbunjivača iz kompanije Boeing koji tvrdi da su delovi trupa aviona 787 Dreamliner nepravilno spojeni i mogu se razdvojiti tokom leta.
Inženjer, Sam Salehpour, koji je radio na proizvodnji ovog avionu, detaljno je izneo svoje tvrdnje u intervjuima za The New York Times i u dokumentima poslatim Federalnoj upravi za avijaciju. Portparol agencije potvrdio je da istražuje ove tvrdnje, ali je odbio da ih komentariše.
Salehpour, koji je zaposlen u Boeingu više od decenije, rekao je da problemi proizilaze iz promena u načinu na koji su ogromni delovi montirani i spojeni na proizvodnoj liniji. "Trup aviona dolazi u nekoliko delova, svi od različitih proizvođača, i nisu tačno istog oblika tamo gde se spajaju", rekao je.
Boeing je priznao da su ti problemi postojali, ali je portparol kompanije, Pol Luis, rekao da "oni ne utiču na bezbednost niti rok upotrebe aviona", piše New York Times.
"Boeing je sproveo obimna testiranja Dreamlinera i utvrdio da ovo nije trenutni bezbednosni problem. Naši inženjeri završavaju složenu analizu kako bi utvrdili da li može postojati dugoročna zabrinutost zbog zamora za celokupnu flotu aviona", rekao je Luis.
U kasnije objavljenom saopštenju, Boing je rekao da je "potpuno uveren u 787 Dreamliner", dodajući da su "tvrdnje o strukturalnoj celovitosti 787 netačne i ne predstavljaju sveobuhvatan rad Boinga na osiguranju kvaliteta i dugoročne bezbednosti letelice".
Agencija Reuters navodi da optužbe inženjera uzbunjivača potiču iz "rada na širokotrupnim avionima 787 i 777", navodi Tanjug.
Salehpour tvrdi da se "suočio sa odmazdom, kao što su pretnje i isključenje sa sastanaka, nakon što je identifikovao inženjerske probleme koji su uticali na strukturni integritet mlaznjaka i tvrdio da je Boing koristio prečice za smanjenje uskih grla tokom sklapanja 787", rekli su njegovi advokati.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing 777
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miki
Čini se da će da će ovaj da naprasno premine, kao i onaj uzbunjivač pre njega. Ako bude do mene, ja u Boing neću sedati, a nekada je bilo obrnuto. Čelnici Boinga mogu da tvrde šta hoće, kada se ne voze svojim avionima i kada je na papiru odgovorna korporacija. Ako bi se nešto desilo i osude ih kao krive, korporaciju ne mogu da spakuju u zatvor, a ovi "čelnici" bi se izvukli.
Podelite komentar
Goran
Izgleda da su kompozitni materijali i lepkovi nepouzdani vratite se vi zakivcima i šrafofima rad sigurnosti 🤔
Podelite komentar