• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Četvrti uzbunjivač u slučaju Boeing: Bilo je pitanje vremena kad će se desiti nešto loše

Vreme čitanja: oko 2 min.

Da je kvalitet bitan, ja bih i dalje bio u Spiritu - rekao je Santiago Paredes: menadžeri kvaliteta pronalazili su i po 200 nedostataka na trupu Boeinga 737

  • 1
Spirit AeroSystems Foto: Shutterstock

Santiago Paredes, koji je deset godina radio u fabrici Spirit AeroSystems kao menadžer kontrole kvaliteta za avione Boeing 737 rekao je da je "bilo samo pitanje vremena kad će se desiti nešto loše".

Novi uzbunjivač u slučaju vezanom za kompaniju Boeing i njene problematične snabdevače vršio je finalne provere trupa aviona pre nego što bi bili isporučeni iz pogona Spirita u Vičiti (Kanzas).

Govoreći o nizu kvarova na avionima iz porodice Boeing, Paredes je prokomentarisao da su se oni dogodili zbog raznih pritisaka, a potom se osvrnuo na rad kompanije u kojoj je bio zaposlen:

"Spirit se nije obazirao na propuste zbog pritiska koji je bio nametnut inspektorima. Da je bezbednosna kultura bila dobra, ti problemi bi bili spomenuti", rekao je Paredes za CBS News:

"Da je kvalitet bio bitan, ja bih i dalje bio u Spiritu. Bilo je veoma retko da ne nađemo nikakav kvar na trupu", rekao je Paredes i dodao da su menadžeri kvaliteta pronalazili i po 200 nedostataka na trupovima aviona, kao i na propuste tokom inspekcije panela kao što je onaj koji je otpao sa aviona Alaska Airlinesa na letu 1282 5. januara ove godine.

Boeing 737 MAX Foto: Shutterstock

Nekadašnji uposlenik Spirita postao je viralan na društvenim mrežama, s obzirom na to da su dva uzbunjivača u slučaju Boeing već pronađena mrtva: On je napomenuo da je aviokompanija Boing godinama znala da joj Spirit dostavlja trupove sa kvarovima i da je "bilo samo pitanje vremena kad će se desiti nešto loše".

Paredes je, prema njegovim rečima, bio pod stalnim pritiskom nadređenih da što manje prijavljuje propuste koje pronađe, a da su pritisci naglo porasli 2018. godine kad je proizvodnja trupova porasla sa 30 na 50 komada mesečno.

Spirit AeroSystems Foto: Shutterstock

"Uvek su govorili da nemaju vremena da isprave greške. Bio sam u poziciji u kojoj, ako kažem 'ne', biću otpušten. Ako kažem 'da', priznajem da ću da uradim nešto pogrešno", ukazao je Paredes.

U februaru 2022. godine su nadređeni Paredesu navodno tražili da ubrza inspekcije i da manje detaljno opisuje propuste i probleme koje pronalazi, zbog čega im je on poslao mejl u kojem odgovara da je njihov zahtev "neetički" i da su ga stavili "u veoma neprijatnu situaciju".

Spirit AeroSystems Foto: Shutterstock

Paredesu je zatim oduzeto zvanje menadžera, posle čega se žalio odeljenju ljudskih resursa koje mu je to zvanje vratilo, ali je on svakako dao otkaz na leto 2022. godine.

"Umorio sam se od borbe. Umorio sam se od pokušavanja da učinim ispravnu stvar", rekao je Paredes.

(Aero.rs/Tanjug)

Video: Sletanje i poletanje aviona Boeing 707 izraelskog vazduhoplovstva: Re'em u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ha,ha

    9. maj 2024. | 13:31

    Pa to isto rade i u Srbiji,kod mene u firmi slične stvari su radili ali sa prehrambenim proizvodima.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>