• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iranci iskopirali Pratt & Whitney lopatice za motore: Novi život za više od trideset MD-80 aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zahvaljujući uspehu inženjera iz kompanije MAPNA AERO, skoro 30 vazduhoplova vratiće se u komercijalni saobraćaj

  • 1
MD-80 avion Foto: Shutterstock

Naučnici iz iranske kompanije MAPNA AERO uspeli su da osvoje proizvodnju lopatica za motore Pratt & Whitney JT8D-219 koji pokreću avione Boeing MD. 

Proces proizvodnje lopatica prošao po navodima iranskih medija je "bez problema", a zahvaljujući njihovom postignuću - 28 vazduhoplova iranskog avio-prevoznika koji su zbog američkih sankcija i nemogućnosti da se nabave rezervni delovi za popravku motora bili prizemljeni - vratiće se u upotrebu.

Jedan od menadžera u ovoj kompaniji, Mani Rezvani, šef konstruktorskog biroa, izjavio je iranskoj novinskoj agenciji Tasnim da je "visoka cena ovih složenih i osetljivih delova motora predstavljala značajan izazov za iranske kompanije".

Imajući u vidu da su avioni američkog proizvođača Boeing okosnica flote u komercijalnoj avijaciji u Iranu - mnogi od njih su bili prinuđeni na prizemljenje, jer nije postojala mogućnost da se rezervni delovi nabave, piše Tehran Times.

MD-80 avion Foto: Shutterstock

MAPNA AERO primenila je proces takozvanog reverznog inženjeringa u razvoju lopatica za motore JT8D 219, potvrdio je Rezvani i dodao da "lopatice trenutno prolaze potrebne testove kako bi dobile sertifikaciju od Iranske civilne avijacione organizacije, nakon čega će započeti masovna proizvodnja ovog proizvoda".

Rezvani je naglasio da će tokom juna poleteti prvi Boeing MD sa ugrađenim iranskim lopaticama u motorima, kao i da će proizvodnja ovih važnih delova motora u Iranu iznositi između 7.000 i 8.000 dolara, dok je cena delova proizvedenih u inostranstvu 22.000 dolara.

MD-80 avion Foto: Shutterstock

Prema njegovim rečima, postoji mogućnost izvoza ovih delova u Rusku Federaciju i veći broj kavkaskih zemalja, gde vlada potreba za lopaticama specifičnog motora.

Avioni Boeing MD-80 familije su inicijalno konstruisani i izgrađeni od strane kompanije McDonnel Douglas kao tada najmodernija i najveća varijanta proslavljenog DC-9 a kada se McDonnel Douglas spojio sa Boeingom Boeingom 1997. godine, rebrendirani su u Boeing 717.

Serija obuhvata više tipova aviona, od kojih su MD-80 i MD-90 najpoznatiji. Avioni koji su zbog svoje skraćenice dobili nadimak besnan pas (MD - Mad Dog) koriste se pre svega za kratke i srednje duge letove.

(Aero.rs)

Video: Pariz Šarl de Gol aerodrom (CDG)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>