Prema poslednjim podacima, najveći uzrok kašnjenja su gužve u vazdušnom prostoru, naročito tokom letnje sezone kada je broj letova znacajno povećan. Problemi sa kontrolom vazdušnog saobraćaja, tehnički kvarovi i nepovoljni vremenski uslovi dodatno pogoršavaju situaciju.
Vazdušni saobraćaj u Evropi trenutno se suočava sa nizom izazova i promena. Dok se putnici sve više vraćaju avionima nakon pandemije, kapaciteti avio-kompanija i aerodroma su pod pritiskom zbog povećane potražnje. Letnja sezona tradicionalno donosi veliki broj putnika, ali i povećan broj kašnjenja i otkazivanja letova.
Nedostatak radne snage, posebno među pilotima, kontrolorima leta i aerodromskim osobljem, dodatno opterećuje operativne kapacitete. Wizz Air i Ryanair, dve velike niskobudžetne avio-kompanije, suočavaju se sa izazovima održavanja redovnih letova usled tehničkih pregleda motora i problemima sa logističkim lancem snabdevanja.
Evropski aerodromi, uključujući London (LHR), Pariz (CDG) i Frankfurt (FRA), beleže značajan porast prometa, ali i povećanu frustraciju putnika zbog dugih čekanja i nedostatka kapaciteta. Evropska komisija i nacionalni regulatorni organi rade na uvođenju novih pravila kako bi se poboljšala efikasnost i smanjila kašnjenja.
Uprkos izazovima, mnoge avio-kompanije uvode nove rute i povećavaju frekvencije na postojećim letovima kako bi odgovorile na potražnju. Očekuje se da će trend kašnjenja letova nastaviti da raste, posebno tokom vrhunca turističke sezone. Stoga, putnici bi trebalo da planiraju svoja putovanja sa mogućim kašnjenjima na umu i da se pripreme za nepredviđene situacije.
Cene karata su u porastu zbog povećanih troškova goriva i operativnih troškova, što dodatno utiče na putničke planove. Međutim, potražnja za avio putovanjima i dalje je visoka, posebno za letove prema turističkim destinacijama na Mediteranu.
Evropska agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) radi na unapređenju infrastrukture i koordinaciji među zemljama članicama. Pored toga, veliki broj avio-kompanija ulažu u tehnološka rešenja koja omogućavaju efikasnije upravljanje letovima i komunikaciju sa putnicima.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nenad
Kašnjenja su problem. posebno za putnike koji presedaju. Najmanje kasne privatni avioni, Prince aviation, royal charter servide i slični. Pred tom vrstom avijacije je svetla budućnost, nadam se da će vreme da potvrdi moje razmišljanje.
Podelite komentar