Vreme čitanja: oko 1 min.
Švajcarski Airbus A330 uskoro za tonu i po teži: Swiss dodaje olovne tegove radi balansiranja aviona
Vreme čitanja: oko 1 min.
Znatno veća težina aviona, kako zbog teških sedišta prve klase tako i zbog dodatnog opterećenja u zadnjem delu vazduhoplova, će se negativno odraziti na potrošnju goriva, odnosno emisije štetnih gasova
Avio-kompanija Swiss biće primorana da u svoje avione ubaci olovne tegove kako bi izbalansirala letelice i pomerio njihov centar težišta. Za sve su kriva nova sedišta prve klase koja su, prema svemu sudeći, izuzetno teška.
Švajcarski nacionalni avio-prevoznik ugradiće olovne tegove teške 1,5 tona u zadnji deo Airbus A330-300 aviona. Razlog dodavanja ovog naizgled nepotrebnog tereta je jednostavan - nova sedišta prve klase u prednjem delu aviona "izbaciće" letelicu iz ravnoteže, odnosno pomeriće njen centar težišta.
Kako bi izbalansirala flotu A330, avio-kompanija će dodati tegove od olova u zadnji deo aviona, preneo je Aero Time u četvrtak 5. septembra.
Uprkos većoj težini aviona, kako zbog teških sedišta prve klase tako i zbog dodatnog opterećenja u zadnjem delu vazduhoplova, dugolinijski letovi neće biti poremećeni. Swiss uverava da će sve destinacije u njegovoj mreži biti dostupne, odnosno da će avioni bez problema nastaviti da lete do dalekih odredišta.
Znatno veća težina aviona će se negativno odraziti na potrošnju goriva, odnosno emisije štetnih gasova. Portparolka Swiss Meike Fuhlrot je izjavila za SWI Swissinfo da se mora naći balans između želja putnika, efikasnosti i ekologije ali da avio-kompanija ne odustaje od svojih klimatskih ciljeva.
Swiss je najavio predstavljanje nove SWISS Senses kabine za Airbus A330-300 u 2025. godini. Premium putnici imaće na raspolaganju nova sedišta prve klase, odvojena vratima i zidovima od ostatka kabine. Uvode se i novine u biznis klasi, odnosno sedišta sa dodatnim pregradama radi privatnosti.
Upravo ta privatnost "koštaće" avion dodatne težine usled uvođenja težih sedišta, pregrada i vrata.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.