Vreme čitanja: oko 1 min.
Air France - KLM nabavlja 1,5 miliona tona održivog avio-goriva
Vreme čitanja: oko 1 min.
Veliki avio-prevoznici u SAD i Evropi najavili su planove za veću upotrebu SAF u redovnim avio-operacijama. Širu primenu SAF u industriji trenutno "koče" visoka nabavna cena goriva ali i tehnologija avio-motora
TotalEnergies i Air France-KLM potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine.
Ugovor se odnosi na održivo gorivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel) napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija je sama proizvodnja ekološki prihvatljiva. Kompanija navodi da je u pitanju SAF druge generacije koji se u svojoj izradi ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za održivost.
Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France i KLM koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja, navodi avio-kompanija u svom saopštenju.
Posao sa TotalEnergies jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je Air France-KLM do sada potpisao i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.
Veruje se da će SAF odigrati presudnu ulogu u naporima za dekarbonizaciju vazduhoplovne industrije, odnosno smanjenja emisije štetnih gasova. Održivo avio-gorivo omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.
Veliki avio-prevoznici u SAD i Evropi najavili su planove za veću upotrebu SAF u redovnim avio-operacijama. Širu primenu SAF u industriji trenutno "koče" visoka nabavna cena goriva ali i tehnologija avio-motora.
Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. godine smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.
Pored održivog avio-goriva, Air France-KLM trenutno investira i u flotu modernijih i ekonomičnijih aviona kao i druge operativne mere koje treba da rezultuju smanjenjem zagađenja.
(Aero.rs)
Video: Intervju sa Anton Chirkovski, šefom prodaje civilnih aviona Diamond Aircraft
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.