• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Air France - KLM nabavlja 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

Vreme čitanja: oko 1 min.

Veliki avio-prevoznici u SAD i Evropi najavili su planove za veću upotrebu SAF u redovnim avio-operacijama. Širu primenu SAF u industriji trenutno "koče" visoka nabavna cena goriva ali i tehnologija avio-motora

  • 0

TotalEnergies i Air France-KLM potpisali su ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva u periodu od deset godina, tačnije do 2035. godine.

Ugovor se odnosi na održivo gorivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel) napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija je sama proizvodnja ekološki prihvatljiva. Kompanija navodi da je u pitanju SAF druge generacije koji se u svojoj izradi ne takmiči sa globalnom proizvodnjom hrane, a koji ima RSB ili ISCC+ sertifikat za održivost.

KLM Boeing 787 Dreamliner Foto: Shutterstock/Fasttailwind

Navedeno gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama TotalEnergies. Ovo gorivo biće korišćeno na letovima Air France i KLM koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja, navodi avio-kompanija u svom saopštenju.

Posao sa TotalEnergies jedan je od najvećih kupoprodajnih ugovora koje je Air France-KLM do sada potpisao i zasniva se na memorandumu o razumevanju iz 2022. godine.

Airbus A220 Foto: Shutterstock

Veruje se da će SAF odigrati presudnu ulogu u naporima za dekarbonizaciju vazduhoplovne industrije, odnosno smanjenja emisije štetnih gasova. Održivo avio-gorivo omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima fosilnih goriva.

Veliki avio-prevoznici u SAD i Evropi najavili su planove za veću upotrebu SAF u redovnim avio-operacijama. Širu primenu SAF u industriji trenutno "koče" visoka nabavna cena goriva ali i tehnologija avio-motora.

Air France Airbus A320 Salinger Igor

Air France-KLM je postavio cilj da do 2030. godine smanji emisiju ugljen-dioksida po putničkom kilometru za 30% u poređenju sa emisijama iz 2019. godine.

Pored održivog avio-goriva, Air France-KLM trenutno investira i u flotu modernijih i ekonomičnijih aviona kao i druge operativne mere koje treba da rezultuju smanjenjem zagađenja.

(Aero.rs)

Video: Intervju sa Anton Chirkovski, šefom prodaje civilnih aviona Diamond Aircraft

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>