Air Serbia predstavila treći dugolinijski avion: Upoznajte Expo 2027 Airbus A330

I. S.
I. S.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Na platformi F beogradskog aerodroma danas je svečano predstavljen treći dugolinijski avion srpske nacionalne avio-kompanije, Airbus A330-200 koji je, kao što je Aero.rs izvestio, pre dva dana sleteo u Beograd iz Holandije, preciznije sa aerodroma Bregen op Zom.

Avion je predstavljen javnosti u prisustvu potpredsednika Vlade Republike Srbije i ministra finansija Siniše Malog, ministarke privrede Andrijane Mešarović, direktora Expo 2027 Dušana Borovčanin, prvog čoveka Air Serbia Jiržija Mareka i skoro kompletnog kompanijskog rukovodstva, kao i brojnih gostiju iz vazduhoplovne branše i još brojnijih predstavnika medija ekipa.

Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor
Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor
Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor
Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor

Treći širokotrupni avion u floti Air Serbia proizveden je krajem 2013. godine, poleteo je prvi put 19. decembra sa probnom registracijom F-WWYN i prvi korisnik bio je Etihad Airways – u tom periodu strateški partner Air Serbia – gde je leteo registrovan kao A6-EYC. Drugi korisnik bio je belgijski Air Belgium, a treći je Air Serbia. Avion je doleteo sa belgijskom registracijom OE-LAC i očekuje se da bude upisan u srpski registar vazduhoplova kao YU-ARD.

U saopštenju avio-kompanije stoji da avion ima konfiguraciju sa 22 sedišta u biznis klasi i 240 u ekonomskoj klasi. Da razgledaju unutrašnjost aviona, bili su pozvani samo gosti, ali ne i mediji. Kako navodi popularni belgijski sajt aviation24.be, putnička kabina je nasledjena od Etihada i uključuje veoma komfornu i funkcionalnu poslovnu (business) klasu, sa rasporedom sedišta 1-2-1, u kojoj svaki putnik ima direktan izlaz na prolaz, pregrade za privatnost, sedišta koja se rasklapaju u krevet (full flat seats), 15-inčne LCD ekrane, utičnice za struju u sedištu i funkcije masaže. Ekonomska klasa ima klasičan raspored sedišta 2-4-2 sa sedištima u stilu kolevke, ambijentalno osvetljenje, 10.4-inčne LCD ekrane, USB portove, utičnice za PC i RJ45 priključke, navodi aviation24.be.

Air Serbia navodi da je novopridošli avion EXPO 2027 vizuelni identitet dobio u Lisabonu i za to je upotrebljeno 270 specijalnih nalepnica.

Ministar Mali kaže da je Air Serbia “najbrže rastuća avio-kompanija u regionu i da će do kraja godine dobiti još tri nova aviona”.

Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor

Direktor Air Serbia Jirži Marek izjavio je da je, u susret predstojećem EXPO 2027, ta kompanija želela da da doprinos promociji tog važnog događaja za Srbiju i ceo region i da je zato odlučila da treći širokotrupni avion Air Serbia dobije vizuelni identitet te izložbe.

"Očekujemo da će do kraja 2024. godine u našu flotu stići još jedan avion istog tipa koji će biti brendiran na isti način. Od Čikaga i Njujorka na zapadu do Tjanđina i Gvanžoa na istoku, avioni nacionalne aviokompanije predstavljaće Srbiju i EXPO 2027 pred globalnom publikom", smatra Marek.

Air Serbia je prvi dugolinijski avion od osnivanja, odnosno rebrandiranja i transformacije Jat Airways, nabavila 2016. godine, kada su i započeti letovi između Beograda i Njujorka. Ovaj avion, nazvan Nikola Tesla po slavnom naučniku srpskog porekla (registracije YU-ARA), posle pet godina zamenjen je drugim avionom istog tipa (registarske oznake YU-ARB). Krajem 2022. godine u saobraćaj je uveden i drugi avion nazvan Mihajlo Pupin (YU-ARC), što je omogućilo širenje i na tržište Kine, prvo otvaranjem linija za Tjenđin, a odnedavno i za Guangdžou.

Air Serbia Airbus A330 EXPO2027 Salinger Igor

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>