Air Serbia predstavila treći dugolinijski avion: Upoznajte Expo 2027 Airbus A330
Na platformi F beogradskog aerodroma danas je svečano predstavljen treći dugolinijski avion srpske nacionalne avio-kompanije, Airbus A330-200 koji je, kao što je Aero.rs izvestio, pre dva dana sleteo u Beograd iz Holandije, preciznije sa aerodroma Bregen op Zom.
Avion je predstavljen javnosti u prisustvu potpredsednika Vlade Republike Srbije i ministra finansija Siniše Malog, ministarke privrede Andrijane Mešarović, direktora Expo 2027 Dušana Borovčanin, prvog čoveka Air Serbia Jiržija Mareka i skoro kompletnog kompanijskog rukovodstva, kao i brojnih gostiju iz vazduhoplovne branše i još brojnijih predstavnika medija ekipa.
Treći širokotrupni avion u floti Air Serbia proizveden je krajem 2013. godine, poleteo je prvi put 19. decembra sa probnom registracijom F-WWYN i prvi korisnik bio je Etihad Airways – u tom periodu strateški partner Air Serbia – gde je leteo registrovan kao A6-EYC. Drugi korisnik bio je belgijski Air Belgium, a treći je Air Serbia. Avion je doleteo sa belgijskom registracijom OE-LAC i očekuje se da bude upisan u srpski registar vazduhoplova kao YU-ARD.
U saopštenju avio-kompanije stoji da avion ima konfiguraciju sa 22 sedišta u biznis klasi i 240 u ekonomskoj klasi. Da razgledaju unutrašnjost aviona, bili su pozvani samo gosti, ali ne i mediji. Kako navodi popularni belgijski sajt aviation24.be, putnička kabina je nasledjena od Etihada i uključuje veoma komfornu i funkcionalnu poslovnu (business) klasu, sa rasporedom sedišta 1-2-1, u kojoj svaki putnik ima direktan izlaz na prolaz, pregrade za privatnost, sedišta koja se rasklapaju u krevet (full flat seats), 15-inčne LCD ekrane, utičnice za struju u sedištu i funkcije masaže. Ekonomska klasa ima klasičan raspored sedišta 2-4-2 sa sedištima u stilu kolevke, ambijentalno osvetljenje, 10.4-inčne LCD ekrane, USB portove, utičnice za PC i RJ45 priključke, navodi aviation24.be.
Air Serbia navodi da je novopridošli avion EXPO 2027 vizuelni identitet dobio u Lisabonu i za to je upotrebljeno 270 specijalnih nalepnica.
Ministar Mali kaže da je Air Serbia “najbrže rastuća avio-kompanija u regionu i da će do kraja godine dobiti još tri nova aviona”.
Direktor Air Serbia Jirži Marek izjavio je da je, u susret predstojećem EXPO 2027, ta kompanija želela da da doprinos promociji tog važnog događaja za Srbiju i ceo region i da je zato odlučila da treći širokotrupni avion Air Serbia dobije vizuelni identitet te izložbe.
"Očekujemo da će do kraja 2024. godine u našu flotu stići još jedan avion istog tipa koji će biti brendiran na isti način. Od Čikaga i Njujorka na zapadu do Tjanđina i Gvanžoa na istoku, avioni nacionalne aviokompanije predstavljaće Srbiju i EXPO 2027 pred globalnom publikom", smatra Marek.
Air Serbia je prvi dugolinijski avion od osnivanja, odnosno rebrandiranja i transformacije Jat Airways, nabavila 2016. godine, kada su i započeti letovi između Beograda i Njujorka. Ovaj avion, nazvan Nikola Tesla po slavnom naučniku srpskog porekla (registracije YU-ARA), posle pet godina zamenjen je drugim avionom istog tipa (registarske oznake YU-ARB). Krajem 2022. godine u saobraćaj je uveden i drugi avion nazvan Mihajlo Pupin (YU-ARC), što je omogućilo širenje i na tržište Kine, prvo otvaranjem linija za Tjenđin, a odnedavno i za Guangdžou.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A330
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Slibodan
A za Toronto?
Podelite komentar