• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prvi čovek Lufthanse zabrinut za budućnost civilnog vazduhoplovstva u Nemačkoj

Vreme čitanja: oko 2 min.

Otkazivanja i smanjenja broja linija posledica su visokih taksi koje je nametnula nemačka vlada, čineći nemačke aerodrome manje konkurentnim u poređenju sa evropskim rivalima

  • 0
Lufthansa A320 SMTSA Thales Radar Salinger Igor

Sve manje avio-kompanija želi da leti ka Nemačkoj zbog novih propisa koje je usvojila vlada u Berlinu, ali i zbog novih, povećanih aerodromskih taksi.

Generalni direktor Lufthanse, Karsten Špor, izrazio je zabrinutost zbog budućnosti vazdušnog saobraćaja u Nemačkoj. On veruje da će ovaj zabrinjavajući trend naneti štetu nemačkom komercijalnom vazduhoplovstvu, jer sve veći troškovi otežavaju avio-kompanijama održavanje letova.

U intervjuu za Bild am Sonntag koji je objavljen 13. oktobra 2024. godine, Špor je rekao da su otkazivanja i smanjenja broja avio linija posledica visokih taksi koje je nametnula vlada, čineći nemačke aerodrome manje konkurentnim u poređenju sa evropskim rivalima.

Carsten Spohr Lufthansa CEO Foto: Shutterstock/Yannik Bikker

Savezno udruženje nemačke vazduhoplovne industrije podržava ove tvrdnje, ukazujući da su takse u Nemačkoj znatno veće nego u drugim evropskim zemljama. Na primer, za let srednje dužine, takse sada dodaju oko 30 evra po putniku, što povećava troškove za avio-kompanije.

"Veoma sam zabrinut za povezanost naših poslovnih lokacija. Ekstremno povećanje državnih troškova za vazdušni saobraćaj dovodi do daljeg opadanja usluga. Sve više aviokompanija izbegava nemačke aerodrome ili ukida važne letove", rekao je Špor, navodi Aerotime.

Lufthansa Shutterstock

Prvi čovek Lufthanse je takođe istakao da su dodatni nacionalni propisi, poput kvote za mešanje e-goriva, već planirane za naredne godine, iako ta goriva još uvek nisu široko dostupna. Prema Šporu, to dovodi do opadanja kvaliteta avionskih veza u glavnim ekonomskim regionima u poređenju sa "globalnim standardima".

Šporovi komentari dolaze u trenutku kada su brojne aviokompanije, uključujući Lufthansinog podružnog prevoznika Eurowings i nisko-tarifni Ryanair, najavile značajna smanjenja svojih operacija u Nemačkoj zbog rastućih operativnih troškova.

Minhen aerodrom Foto: Offenberg / imago stock&people / Profimedia

"Svedoci smo nekontrolisanog rasta troškova, što znači da ćemo morati da smanjimo neke usluge", rekao je Majkl O'Liri, prvi čovek irske nisko-budžetne avio-kompanije, prenosi Euroweekly News.

Ryanair je već odlučio da do leta 2025. smanji letove ka Dortmundu, Drezdenu i Lajpcigu. Takođe će smanjiti oko 60% letova iz Hamburga i 20% iz Berlina.

Prateći primer Ryanaira, Eurowings je najavio planove da smanji svoje operacije u Nemačkoj. Avio-kompanija namerava da otkaže više od 1.000 letova iz Hamburga do 2025. godine, navodeći povećane aerodromske i bezbednosne takse kao izazove za održavanje normalnih operacija.

Špor je upozorio da, ako se ovi problemi ne reše, nemački aerodromi mogu izgubiti svoju konkurentnost.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>