Vreme čitanja: oko 2 min.
JAT Tehnika: Lider u konverziji putničkih aviona u teretne na tržištu jugoistočne Evrope
Vreme čitanja: oko 2 min.
JAT Tehnika je postala prvi centar u Evropi za konverziju aviona B767 iz putničke u teretnu verziju, koristeći dokazane STC (Supplemental Type Certificate) standarde izraelske kompanije Israel Aerospace Industries (IAI)
JAT Tehnika (JATT), deo Avia Prime Grupe, ističe se kao vodeća kompanija u oblasti održavanja, popravke i remonta (MRO) aviona. Smeštena na beogradskom aerodromu Nikola Tesla, JAT Tehnika je postala prvi centar u Evropi za konverziju aviona B767 iz putničke u teretnu verziju, koristeći dokazane STC (Supplemental Type Certificate) standarde izraelske kompanije Israel Aerospace Industries (IAI).
Prva širokotrupna konverzija B767 u Evropi
U oktobru 2022. godine, JAT Tehnika je u saradnji sa IAI otvorila prvi centar za konverziju širokotrupnih aviona u istočnoj Evropi. Ovaj projekat smešten je u Hangaru 2, jednom od najvećih objekata ove vrste u jugoistočnoj Evropi. Konverzija aviona B767-300ER iz putničke u teretnu verziju označila je važan momenat za kompaniju, ali i za regionalnu avio-industriju.
Challenge Group je saopštio da je završio P2F konverziju svoja dva aviona B767-300ER (BDSF) za svoju podružnicu Challenge Airlines MT (X6, Malta International), čija flota sada broji četiri aviona. Avion registracije 9H-CAD (msn 30301) star je 25 godina, dok je avion 9H-CAH (msn 29435) star 26 godina. Obe letelice su u vlasništvu Challenge Group-a. Konvertovane su u teretne avione od strane JAT Tehnike u Beogradu, prema STC-u Israel Aerospace Industries-a.
Imaju kapacitet za prevoz tereta od približno 52 tone ili 400 kubnih metara. Prvi avion je trenutno aktivan, a njegov poslednji let bio je iz Tel Aviva (TLV) za Lijež (LGG) 14. oktobra, prema dostupnim ADS-B podacima. Drugi avion je trenutno uskladišten u Liježu od 1. oktobra.
JAT Tehnika je u protekle dve godine postigla značajne uspehe u konverziji aviona B767:
• Januar 2023. – Izvršeno je prvo otvaranje vrata za teret na B767-300 u Evropi.
• Avgust 2023. – Završena prva konverzija B767-300 u teretnu verziju.
• Februar 2024. – Samostalno završena druga konverzija B767-300.
• Septembar 2024. – Završena treća konverzija B767-300, takođe nezavisno.
Proces konverzije
Proces konverzije aviona iz putničkog u teretni model zahteva oko 40.000 radnih sati i odvija se paralelno sa redovnim „C-check“ održavanjem, što predstavlja veliki tehnički izazov. Radovi se odvijaju u četiri faze:
- Merenje aviona i uklanjanje delova.
- Podizanje aviona u skladu sa IAI dokumentacijom i AMM instrukcijama.
- Spuštanje i aktiviranje napajanja aviona.
- Testiranje motora, finalno merenje aviona, zatvaranje i završni testovi.
Konverzija putničkih aviona u teretne omogućava kompanijama širom sveta da prošire svoje kapacitete i iskoriste rastuće tržište kargo letova, posebno u svetlu sve veće globalne potražnje za avio prevozom robe. Sa iskustvom u konverzijama i baznim održavanjima, JAT Tehnika postaje jedan od važnih igrača na tržištu jugoistočne Evrope.
Uz napredne tehničke sposobnosti i kontinuiranu saradnju sa vodećim partnerima, poput Israel Aerospace Industries, JAT Tehnika se pozicionira kao lider u avio-industriji kada je u pitanju konverzija aviona B767-300ER u teretne. Sa obzirom na veliki broj uspešno završenih projekata i rastuće kapacitete, kompanija postavlja visoke standarde za MRO usluge u regionu.
Sada krece zimska sezona koju JAT Tehnika ocekuje spremno a u kojoj ce, kao i do sada, dominantni radovi biti na baznom odrzavanju aviona.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sasa
Ne postaje se lider ,posle dve godine rada na odredenom projektu!
Podelite komentar