• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Avion Hainan Airlinesa, Boeing 787-9 Dreamliner se vratio u Rim posle poletanju zbog kvara motora

Vreme čitanja: oko 1 min.

Incident se dogodio posle poletanja sa piste 16R, kada je motor General Electric Genx-1B pretrpeo tzv. “compressor stall", što je primoralo pilote da obustave dalje poletanje i započnu proceduru povratka na polazni aerodrom

  • 0
Hainan Airlines B787 Foto: Wikipedia

Avion Boeing 787-9 Dreamliner, registrovan kao B-1119 i u vlasništvu Hainan Airlinesa, prinudno se vratio na aerodrom Leonardo da Vinči Fiumicino (FCO) nakon što je došlo do kvara na motoru tokom poletanja za Šenžen. Let HU438 iz Rima bio je primoran da prekine poletanje zbog problema sa kompresorom desnog motora, koji su počeli na visini od oko 2.000 stopa (610 metara).

Incident se dogodio posle poletanja sa piste 16R, kada je motor General Electric Genx-1B pretrpeo tzv. “compressor stall", što je primoralo pilote da obustave dalje poletanje i započnu proceduru povratka na polazni aerodrom. Nakon što su napravili 11 krugova u zoni Rima iznad Tirenskog mora kako bi ispustili gorivo i osigurali bezbedno sletanje. Avion je uspešno prizemljen posle 50 minuta provedenih u vazduhu.

Boeing 787-9, reg. B-1119 proizveden je 2018. godine i deo je flote Hainan Airlinesa koja koristi motor General Electric Genx-1B, poznat po svojoj pouzdanosti.

"Compressor stall" je aerodinamički fenomen koji se dešava u turbomlaznim motorima kada vazdušni protok kroz kompresor postane nestabilan. Do ovog problema dolazi kada se poremeti optimalan ugao napada vazduha na lopatice kompresora, što dovodi do poremećaja u kompresiji vazduha.

Uzroci kompresorskog zastoja mogu biti različiti i često uključuju:

• Strana tela u motoru (npr. ptice ili nečistoće),

• Nepravilno održavanje ili oštećenje lopatica kompresora,

• Nepravilnosti u konstrukciji motora ili mehanički kvarovi.

Kada se javi, kompresorsko zastajanje može izazvati trzaje motora, nagli pad potiska i karakterističan zvuk “eksplozije.” U ozbiljnijim slučajevima, može dovesti do privremenog gašenja motora, zbog čega piloti često odlučuju da prekinu poletanje ili da se vrate na polazni aerodrom ako se incident dogodi u letu.

(Aero.rs)

Video: Pogledajte budućnost srpskog vazduhoplovstva: Studentski tim Beoavia, sezona 2023/2024

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>