Vreme čitanja: oko 2 min.
Dogovorena kupovina ITA Airways: Grupacija Lufthansa i Ministarstvo finansija Italije pristali na uslove EK
Vreme čitanja: oko 2 min.
Letove između Rima i Milana do centralno-evropskih aerodroma moći će da obavljaju i druge kompanije, uslovi za trans-atlantske linije moraju biti poboljšani, a slotovi na aerodromu Linate kompanije ITA vraćeni
Grupacija Lufthansa i italijansko Ministarstvo ekonomije i finansija (Ministero dell'Economia e delle Finanze, MEF) postigli su dogovor kojim će biti realizovana finalizaciju početnog dela spajanja grupe sa kompanijom ITA Airways.
"Sa optimizmom iščekujemo konačno odobrenje Evropske komisije kako bismo nastavili sa zatvaranjem transakcije. Ekonomski uslovi predviđeni dogovorom ostali su nepromenjeni u odnosu na prethodno potpisani sporazum", saopštio je zvanični Rim.
U izjavi koju prenosi Simple Flying, Lufthansa je takođe potvrdila da je paket kompenzacija predat EK kako bi se ispunili uslovi za odobrenje spajanja.
Prema uslovima Evropske komisije, biće omogućeno da letove između Rima i Milana do pojedinih centralno-evropskih aerodroma obavljaju još jedna ili dve avio-kompanije. Osim toga, u budućnosti će morati da budu poboljšani konkurentni uslovi za trans-atlantske linije, a slotovi na milanskom aerodromu Linate kompanije ITA će biti vraćeni.
Sporazum je inače bio na korak od raskida, s obzirom na to da je (kako je objavio italijanski Corriere Della Sera) italijansko ministarstvo odbilo da smanji cenu početnog udela od 41% u italijanskoj avio-kompaniji.
Kada su Grupacija Lufthansa i MEF pristali na kupovinu 41% akcija ITA Airways-a u maju 2023, cena za početni udeo postavljena je na 325 miliona evra kroz proces dokapitalizacije. Pored toga, MEF bi takođe investirao 250 miliona evra u italijansku avio-kompaniju kroz povećanje kapitala. Lufthansa ima opciju da naknadno otkupi preostalih 59% akcija. Kupoprodajna cena za preostale akcije zavisiće od (novog) poslovnog razvoja kompanije ITA Airways.
Kada je dogovor objavljen, naglašeno je da će ITA Airways (sa njenim glavnim habom na aerodromu Leonardo da Vinči–Fiumiccino u Rimu) postati peta mrežna avio-kompanija u grupaciji koja je zadržala posebne brendove preuzetih kompanija.
Pored Lufthanse, grupacija takođe poseduje Austrian Airlines, Brussels Airlines i Swiss International Air Lines (SWISS), Discover Airlines, a tu su i Lufthansa City Airlines i Air Dolomiti (koje pružaju feeder usluge Lufthansi), dok Eurowings pokriva kratke linije i niskobudžetne linije širom Evrope.
Karsten Spohr, izvršni direktor Lufthansa Grupe je napomenuo da nema pristup finansijskim izveštajima ITA Airwaysa zbog pravila Evropske unije (EU), ali da je "ITA Airways poslovala bolje" nego što je poslovni plan Lufthanse predviđao.
(Aero.rs)
Video: Otvaranje linije Izmir-Tivat Air Montenegro
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.