Zapadni mediji tvrde: Ko se u Rusiji ukrcava na avion, treba mu hrabrost

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 5

Sve više aviona Airbus A320 i A321 koji se koriste u kompanijama u Ruskoj Federaciji su prizemljeni zbog problema sa rezervnim delovima.

Ovu informaciju potvrdio je ruski portal i dnevni list Komersant koji je naveo da je polovina svih aviona A320neo i A321neo koji se koriste u Rusiji sada "parkirano".

Ovo utiče na oko 34 aviona – otprilike polovinu svih letelica iz ove porodice vazduhoplova u Rusiji (ukupno 66 aviona). Prema izveštaju na koji se poziva Simple Flying, neki od njih su stavljeni u rezervu kako bi se očuvala trajnost motora do letnje sezone, ali 15 do 20 njih možda nikada više neće poleteti. Avioni A320/A321neo čine oko 10% flote stranih komercijalnih aviona u Rusiji.

Rusija Moskva aerodrom nevreme sneg Foto: Shutterstock

Prema tekstu objavljenom na nemačkom portalu Aero.de, "ko se u Rusiji ukrcava na avion, treba mu hrabrost":  Ruski napad na Ukrajinu doveo je, kroz sankcije uvedene 2022. godine, do prekida snabdevanja ruskih avio-kompanija rezervnim delovima za flote Airbus i Boeing. Posledice su posebno vidljive kod flota A320neo i A321neo, zaključuje ovaj portal.

Povlačenje GTF motora (vrsta turboventilatorskog motora koji koristi zupčani prenosnik) proizvođača Pratt & Whitney, koje je u toku, izaziva stres u flotama čak i kod zapadnih operatera A320neo aviona, jer su rezervni delovi dostupni tek posle višemesečnih čekanja. U Rusiju ni Pratt & Whitney ni CFM ne smeju da izvoze rezervne delove za motore A320neo.

Airbus A320neo S7 Foto: WIkipedia

Prema Komersantu, već od 2026. godine se predviđa „široko rasprostranjeno povlačenje iz upotrebe“ u ovim flotama. Ovaj problem je najizraženiji kod avio-kompanije S7 Airlines, koja je prizemljila 31 od svojih 39 aviona A320/A321neo. Zanimljivo je da su ovi avioni stari između tri i sedam godina.

Komersant navodi reči ministra Romana Starovoita koji je rekao da "prizemljenje i povlačenje aviona neće značajno negativno uticati na vazdušni saobraćaj" i preusmerio krivicu za nemogućnost servisiranja motora, rekavši da je "jasno da su motori Airbusa ugrađivani pre nego što su u potpunosti razvijeni, zbog čega su počeli da otkazuju", prenosi Simple Flying.

Avion AIRBUS A320NEO Shutterstock

Prema medijskim izveštajima, Rusija je nedavno nabavila zapadne avio-delove u vrednosti od nekoliko milijardi dolara putem fiktivne firme u Gabonu, čime su sankcije zaobiđene.

Ruski državni organi izdali su i dozvolu za proizvodnju kopija zapadnih rezervnih delova. Uz to, avio-kompanije su navodno produžile intervale održavanja aviona.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Goran

    21. novembar 2024. | 19:05

    U Boing samo ne pored vrata.

  • Kole

    22. novembar 2024. | 09:52

    Tacno prizemljice sve strane avione i koristiti proizvedene u Rusiji, imaju i za izvoz.

  • Srb

    22. novembar 2024. | 11:22

    Eh taj vrli, dobronamerni Zapad. Onaj po kome su svi rusi i kinezi zli, glupi i prljavi, a svi kauboji dobri, hrabri i nose leptir mašne i kravate. Ko bi uopšte posumnjao u njihove želje...pardon, analize.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>