Boeing 737 MAX još uvek nije u proizvodnji mesec dana nakon završetka štrajka

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Iako je štrajk radnika u Boeingovoj fabrici u Rentonu završen pre više od mesec dana, proizvodnja jednog od najvažnijih modela kompanije, 737 MAX, i dalje nije nastavljena. Tokom posete fabrici 5. decembra, administrator američke Federalne uprave za avijaciju (FAA), Majk Vitaker, istakao je da kompanija trenutno prioritet daje rešavanju problema sa obukom radnika, snabdevanjem i kontrolom kvaliteta, piše SimpleFlying.

Vitaker je naglasio da Boeing još uvek prolazi kroz izazovan proces povratka na planirani nivo proizvodnje od 38 aviona mesečno, koji je FAA postavila kao limit. Prema njegovim rečima, biće potrebno nekoliko meseci da kompanija dostigne taj cilj.

„Oni su fokusirani na svoj tim, obuku i lanac snabdevanja kako bi osigurali stabilan povratak proizvodnji. Progres koji sam video tokom posete je očekivan, ali još uvek ima dosta posla pred njima,“ izjavio je Vitaker.

Jedan od važnih izazova za Boeing predstavlja finansijska kriza sa kojom se suočava njihov glavni dobavljač trupova za 737 MAX, Spirit AeroSystems. Ova kompanija, pogođena posledicama štrajka, dovela je u pitanje svoju sposobnost nastavka poslovanja, što je navelo Boeing da pruži finansijsku pomoć u iznosu od 350 miliona dolara. Spirit AeroSystems planira da započne otplatu ovog zajma u aprilu 2026. godine.

Pod vođstvom trenutnog izvršnog direktora Kelija Ortberga, Boeing je preduzeo mere za rešavanje problema sa kontrolom kvaliteta koji su eskalirali tokom prethodnih godina. Uvođenje striktnijih standarda i novih sistema za upravljanje delovima trebalo bi da spreči ponavljanje grešaka i obezbedi visok nivo bezbednosti tokom proizvodnje.

Boeing 737MAX Foto: Shutterstock

Proizvodnja 737 MAX modela očekuje se da će biti nastavljena krajem ovog meseca, ali mnogi analitičari upozoravaju da će povratak na planirani kapacitet biti dugotrajan proces.

Ova godina je bila jedna od najizazovnijih za Boeingov najprodavaniji model. Nakon incidenta sa modelom 737 MAX 9 Alaska Airlines-a u januaru, kada je došlo do ispadanja vrata tokom leta, FAA je ograničila proizvodnju ovog modela na 38 aviona mesečno.

U prvoj polovini godine, Boeing nije uspeo da dostigne ovaj broj, sa maksimalno 25 proizvedenih aviona mesečno u julu. Dodatni udarac za kompaniju bio je štrajk radnika u septembru, koji je gotovo potpuno zaustavio proizvodnju, sa samo 14 završenih aviona pre nego što je štrajk počeo.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>