Boeing i CFM International ažuriraju softver za 737 MAX nakon incidenata sa pticama
Posle dva incidenta u kojima je avion Boeing 737 MAX udario ptice, što je dovelo do ulaska dima u kokpit, Boeing i CFM International najavili su ažuriranje softvera za motor LEAP-1B kako bi sprečili slične događaje u budućnosti.
Prvi incident se dogodio 20. decembra 2023. godine, kada je avion Southwest Airlines-a pretrpeo udar ptice u levu stranu motora ubrzo nakon poletanja iz Nju Orleansa. To je izazvalo vibracije, gubitak potiska i pojavu dima u kokpitu, što je primoralo posadu na hitno sletanje.
Drugi sličan incident desio se u martu 2023. godine na letu za Havanu, gde je desni motor aviona udario pticu, što je takođe rezultiralo dimom u kabini i povratkom na polazni aerodrom.
Istraga Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB) otkrila je da je u oba slučaja aktivacija uređaja za smanjenje opterećenja (LRD) u motoru dovela do ulaska ulja u sistem za klimatizaciju, što je uzrokovalo pojavu dima u kokpitu.
Kao odgovor na ove incidente, Boeing i CFM International rade na ažuriranju softvera kako bi se automatski zatvorili ventili za regulaciju pritiska u slučaju sličnih događaja, čime bi se sprečio ulazak dima u kabinu. Federalna uprava za avijaciju (FAA) trenutno ne zahteva hitne mere, ali nastavlja da prati situaciju i procenjuje potrebne promene.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.