Boeing i CFM International ažuriraju softver za 737 MAX nakon incidenata sa pticama

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Posle dva incidenta u kojima je avion Boeing 737 MAX udario ptice, što je dovelo do ulaska dima u kokpit, Boeing i CFM International najavili su ažuriranje softvera za motor LEAP-1B kako bi sprečili slične događaje u budućnosti.

Prvi incident se dogodio 20. decembra 2023. godine, kada je avion Southwest Airlines-a pretrpeo udar ptice u levu stranu motora ubrzo nakon poletanja iz Nju Orleansa. To je izazvalo vibracije, gubitak potiska i pojavu dima u kokpitu, što je primoralo posadu na hitno sletanje.

Drugi sličan incident desio se u martu 2023. godine na letu za Havanu, gde je desni motor aviona udario pticu, što je takođe rezultiralo dimom u kabini i povratkom na polazni aerodrom.

Southwest Airlines Boeing 737 800 Foto: Wikimedia/Alan Wilson/Boeing 737-8H4(w) ‘N8668A’ Southwest

Istraga Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB) otkrila je da je u oba slučaja aktivacija uređaja za smanjenje opterećenja (LRD) u motoru dovela do ulaska ulja u sistem za klimatizaciju, što je uzrokovalo pojavu dima u kokpitu.

Kao odgovor na ove incidente, Boeing i CFM International rade na ažuriranju softvera kako bi se automatski zatvorili ventili za regulaciju pritiska u slučaju sličnih događaja, čime bi se sprečio ulazak dima u kabinu. Federalna uprava za avijaciju (FAA) trenutno ne zahteva hitne mere, ali nastavlja da prati situaciju i procenjuje potrebne promene.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>