Boing u 2024. godini isporučio samo 348 komercijalnih aviona

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Kompanija Boing objavila je rezultate o isporukama za 2024. godinu, tokom koje je američki avio-gigant isporučio ukupno 348 komercijalnih aviona. Ovo je značajan pad u odnosu na 528 aviona isporučenih 2023. godine, ali i dalje označava pomak napred nakon perioda obeleženog štrajkom, problemima u lancu snabdevanja i drugim izazovima.

Boing je u četvrtom tromesečju (Q4) 2024. godine isporučio 57 aviona – 36 primeraka 737 MAX, tri teretna 767F, tri 777F i 15 primeraka iz familije 787. Iako je to manje od 116 isporuka iz prethodnog tromesečja (Q3 2024), treba imati u vidu da je u tom periodu došlo do 52-dnevnog štrajka Sindikata međunarodnih mehaničara i vazduhoplovnih radnika (IAM). Tokom štrajka, koji je trajao od 13. septembra do 4. novembra 2024, Boing je morao da smanji ili privremeno obustavi proizvodnju na određenim linijama, piše SimpleFlying.

Proizvodnja modela 787 nije znatnije pogođena štrajkom, jer je već 2021. godine konsolidovana u pogonima u Severnom Čarlstonu (Južna Karolina). Ipak, problemi u lancu snabdevanja, izazvani kašnjenjem isporuka motora i pojedinih komponenti, dodatno su usporili ukupne performanse Boingovih linija tokom 2024.

Avion Dubai Aeromiting Boing Boeing 777X Tanjug/AP

Isporuke Boinga u 2024. godini po tipovima aviona:

  • 265 aviona 737 MAX – popularan uskotrupni model koji se postepeno oporavlja nakon ranijih prizemljenja i ograničenja u proizvodnji.
  • 18 teretnih aviona 767F – zanimljivo je da Boing i dalje beleži potražnju za ovim modelom, naročito zbog e-trgovine i kargo potražnje.
  • 14 teretnih aviona 777F – teretna verzija dugoprugaša 777, koja nastavlja da bude tražena zbog velikog tovarnog kapaciteta i dometa.
  • 51 avion iz porodice 787 – „Dreamliner“ ostaje jedan od ključnih širokotrupnih modela za dugolinijske letove, a konzistentna isporuka ovih aviona naglašava njegovu važnost za kompaniju.

U poređenju sa konkurentom, Airbus je u 2024. isporučio 766 aviona, što dodatno ukazuje da se Boing još uvek suočava sa pospandemijskim "uskim grlima" u proizvodnji.

I pored smanjenog broja isporuka, Boing je zabeležio ohrabrujuće rezultate na polju novih narudžbina. U decembru 2024. godine pristiglo je 142 novih narudžbina, uglavnom za 737 MAX. Među njima se posebno ističe ugovor sa turskom kompanijom

Prvi let Pegasus Airlinesa Istanbul-Podgorica Aerodromi Crne Gore

, koja je kupila 100 aviona 737 MAX 10, uz još 100 opcija. Time je Pegasus, već poznat po kombinovanoj floti „erbasa“ i „boinga“, nastavio strategiju balansiranja tipova aviona.

Takođe, flyDubai je tokom Dubai Airshow-a u novembru 2023. godine potpisao porudžbinu za 30 aviona 787-9, pri čemu se ovaj operator, dosad orijentisan mahom na 737, prvi put proširio na tržište širokotrupnih aviona.

Da li je 2025. godina oporavka?

Boingovi menadžeri, uključujući Stephanie Pope, izvršnu direktorku (CEO) Boeing Commercial Airplanes, naglašavaju da će 2025. biti „godina oporavka“ za kompaniju. Stabilizacija lanca snabdevanja, rešavanje problema u kvalitetu proizvodnje i integracija Spirit AeroSystems-a u interno poslovanje trebalo bi da donesu povećanu kontrolu nad važnim komponentama i kvalitetom proizvodnje.

Što se tiče bezbednosti, kompanija planira dodatno ulaganje u revizije, obuke i procese kako bi povratila poverenje tržišta i održala visoke standarde, naročito posle nekoliko incidenata i spornog perioda povezanog sa modelom 737 MAX.

Iako je 2024. godina za Boing bila daleko od idealne, pozitivni signali u vidu novih porudžbina i okončanog štrajka pokazuju da kompanija radi na prevazilaženju izazova. Boing će 28. januara izneti svoje finansijske rezultate za 2024, dok će Airbus objaviti svoje 20. februara. Avio-industrija će sa nestrpljenjem pratiti kako će se Boing nositi sa konkurencijom i da li će 2025. zaista označiti povratak na staze rasta za ovog američkog proizvođača.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>