Približava se letnja sezona letenja: Tri avio-prevoznika dominiraju na EX-YU tržištu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Letnja sezona u komercijalnom vazduhoplovstvu se približava - do nje nas deli još samo dva meseca, a većina avio-kompanija finalizuje svoje rasporede. Iako se očekuju dalja prilagođavanja, tri prevoznika se izdvajaju kao najbrže rastući na tržištima bivše Jugoslavije, na osnovu kapaciteta dodatog za letnju sezonu, koja traje od 30. marta do 25. oktobra.

Rajaner će nastaviti da dominira tokom leta, sa dodatnih 624.502 sedišta. Avio-kompanija je planirala deset novih ruta iz Hrvatske, kao i pet iz Bosne i Hercegovine. Ukupno, povećava svoj kapacitet za 23,3% u odnosu na 2024. godinu. Samo u Hrvatskoj, Rajaner dodaje 397.394 sedišta ovog leta, dostižući ukupno 4,17 miliona, što je porast od 10,5% u odnosu na prošlu godinu, čime dodatno učvršćuje svoju poziciju najvećeg prevoznika u toj zemlji u kojoj ima 2,1 milion sedišta više od Kroacija erlajnsa.

Irski prevoznik će biti najveći prevoznik u Bosni i Hercegovini, sa oko 330.000 sedišta više od Turkiš erjlansa, navodi Ex-Yu Aviation.

Foto: lufthansa-technik.com

Lufthanza je trenutno druga najbrže rastuća avio-kompanija na tržištima bivše Jugoslavije za predstojeće leto. Povećava kapacitet za 222.989 sedišta ili 19,7%. Član Star alijanse će ponovo imati najviše letova ka Hrvatskoj, sa povećanjem broja letova između dvanaest i trinaest nedeljno tokom vrhunca letnje sezone, dostižući prosečno između 62 i 65 rotacija nedeljno. Sezonske operacije ka Dubrovniku imaće najveći rast broja letova u odnosu na prethodnu godinu.

U Beogradu, nemački nacionalni prevoznik povećava frekvencije iz Frankfurta i Minhena, a maksimum od 42 leta nedeljno će dostići u avgustu. Operacije između Frankfurta i Tivta će biti udvostručene tokom većeg dela leta, dok će iz Minhena biti povećane u određenim mesecima. Lufthanza će biti i najveći prevoznik u Sloveniji tokom leta, sa oko 31.000 sedišta više od turske nacionalne aviokompanije.

Aerodrom Istanbul Foto: Shutterstock

Kada se govori o Turkiš erlajnsu, on će zauzeti treće mesto, sa dodatnih 184.972 sedišta, što predstavlja rast od 15,5%. Ovog leta, turski nacionalni prevoznik uvodi novu liniju između Istanbula i Ohrida sa četiri leta nedeljno, počevši od 27. marta. Pored toga, kompanija širi svoje operacije iz Istanbula ka Zagrebu i Ljubljani. Nakon povećanja frekvencija sa četrnaest na osamnaest letova nedeljno ka glavnom gradu Hrvatske tokom letnje sezone 2024, kompanija sada planira dalji rast na 21 let nedeljno, nudeći tri dnevne rotacije između ova dva grada. Ove dodatne frekvencije biće uvedene od 30. marta.

Od 11. juna, Turkiš erlajns će leteti ka glavnom gradu Slovenije 18 puta nedeljno, u poređenju sa prošlogodišnjih četrnaest letova u junu, trinaest u periodu od jula do septembra i jedanaest u oktobru. Kompanija planira tri dnevne rotacije ponedeljkom, sredom, petkom i subotom, dok će utorkom, četvrtkom i nedeljom održavati dva leta dnevno.

Jat Tehnika, Air Serbia Salinger Igor

Er Srbija će biti najbrže rastući nacionalni prevoznik iz regiona. Nastaviće da drži poziciju najveće aviokompanije na srpskom tržištu, sa oko 2,8 miliona sedišta više od drugoplasiranog Viz era.

Pored toga, srpski nacionalni prevoznik postaće najveći na crnogorskom tržištu ovog leta, sa preko 47.500 sedišta više od drugoplasiranog Er Montenegra. U međuvremenu, Viz ostaje najveći prevoznik u Severnoj Makedoniji, sa preko 914.000 dodatnih sedišta u odnosu na drugoplasirani Pegazus erlajns.

(Aero.rs)

Video: Hainan Airlines Airbus A330 u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>