![Avioni Air France - KLM Avioni Air France - KLM](https://xdn.tf.rs/2024/09/26/dat-mwg3308-670x447.jpg)
Francuska vlada planira značajno povećanje avionskih taksi: Kakav će to imati uticaj na putnike?
Francuska vlada je najavila planove za značajno povećanje takse na avio-karte, poznate kao “solidarna taksa na avio-karte” (Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion, TSBA), što je izazvalo burne reakcije u avio-industriji i među putnicima. Prema predlogu budžeta za 2025. godinu, ova taksa će biti utrostručena, sa ciljem prikupljanja dodatnih milijardu evra godišnje.
Prema novim predlozima, za letove unutar Francuske i Evrope, taksa za ekonomsku klasu porašće sa 2,63 evra na 7,30 evra po karti. Za poslovnu klasu, taksa će iznositi 30 evra.
Za interkontinentalne letove, taksa će se kretati između 15 i 40 evra, dok će putnici u prvoj i poslovnoj klasi plaćati do 120 evra dodatnih troškova. Posebno je pogođen sektor poslovne avijacije, gde se očekuje povećanje takse do 2.100 evra za duge letove.
![Avioni Air France - KLM Avioni Air France - KLM](https://xdn.tf.rs/2024/09/26/dat-afklto-tailfin-imagergbnewsky-002-460x0.jpg)
Avio-kompanije i sindikati su izrazili zabrinutost zbog planiranog povećanja. Kompanija Er Frans (Air France) procenjuje da će je ovo povećanje koštati oko 300 miliona evra godišnje, što bi moglo dovesti do povećanja cena karata i smanjenja potražnje.
Sindikat pilota “SNPL” (Syndicat National des Pilotes de Ligne) najavio je mogućnost štrajka ukoliko se predlog ne povuče, ističući da bi ovo moglo dovesti do smanjenja broja letova i gubitka radnih mesta.
Vlada brani ovu meru kao neophodnu za smanjenje budžetskog deficita i borbu protiv klimatskih promena. Ekološke organizacije podržavaju povećanje takse, navodeći da je avio-industrija dugo uživala poreske olakšice i da je vreme da doprinese smanjenju emisije CO₂.
Neke organizacije čak smatraju da predloženo povećanje nije dovoljno i pozivaju na još veće oporezivanje avio-saobraćaja. Povećanje takse će verovatno dovesti do rasta cena avio-karata, što bi moglo smanjiti potražnju za letovima, posebno među putnicima sa ograničenim budžetom.
![Ryanair Ryanair](https://xdn.tf.rs/2023/12/05/shutterstock1678506694-460x0.jpg)
Niskobudžetne avio-kompanije, poput Rajanera (Ryanair), upozorile su da bi mogle smanjiti broj letova sa francuskih regionalnih aerodroma za 50%, ukoliko se taksa poveća, što bi negativno uticalo na dostupnost letova i regionalnu ekonomiju.
Planirano povećanje takse na avio-karte u Francuskoj predstavlja značajnu promenu koja će uticati na avio-industriju, putnike i širu ekonomiju. Dok vlada i ekološke grupe ističu potrebu za smanjenjem emisije i povećanjem budžetskih prihoda, avio-kompanije i sindikati upozoravaju na moguće negativne posledice po industriju i zaposlenost.
Kako se datum implementacije približava, ostaje da se vidi kako će se situacija razvijati i kakav će biti konačan uticaj na tržište avio-saobraćaja.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.