
Er Fransova posada udarila repom o pistu, a da to nije ni primetila, tvrdi kanadski biro za bezbednost
Jedan od najmodernijih aviona Er Fransa, Erbas A350-900, reg F-HTYH doživeo je ozbiljan incident prilikom sletanja u Toronto a da posada u tom trenutku nije ni znala šta se dogodilo, piše u izveštaju kanadskog Biroa za bezbednost saobraćaja !
Avion je 21. januara 2024. godine poleteo iz Pariza, sa aerodroma Šarl de Gol, ka Međunarodnom aerodromu Lester B. Pirson u Torontu. Prvi oficir, koji je bio na obuci i upravljao avionom, pripremao se za rutinsko sletanje na pistu 24L, a vremenski uslovi su bili povoljni. Međutim, dok su točkovi glavnog stajnog trapa dodirnuli pistu, kapetan je izdao naredbu za prekid sletanje, poznato i kao baulked landing (odustajanje od sletanja nakon dodira sa pistom). Prvi oficir je već bio započeo sa aktiviranjem trust reversera u položaj idle reverse (reverse praznog hoda), ali je na kapetanovu ponovljenu komandu brzo dodao gas i povukao nos aviona nagore.

U tom trenutku, avion se odvojio od tla pri maloj brzini, što je dovelo do udara repom o pistu. Posada nije bila svesna da je došlo do kontakta sa pistom i nastavila je manevar prekinutog sletanja. Nakon drugog prilaza, avion je bez problema sleteo na istu pistu. Tek kasnije, prilikom tehničkog pregleda, otkrivena su ozbiljna oštećenja na zadnjem delu trupa i repnom konusu, uključujući delaminaciju oplate i deformaciju izakovica. Repni konus je takođe bio deformisan, a neki okviri su napukli.

Iako niko od 304 putnika i 12 članova posade nije bio povređen, incident je izazvao ozbiljnu istragu kanadskog biroa za bezbednost saobraćaja. Kao odgovor, Er Frans je pojačao obuku pilota i uveo obavezne vežbe prekinutog sletanja za posade aviona Erbas A350 i A330, kao i Boinga 777 i 787. Takođe su ažurirane procedure i izdate detaljne smernice o kontrolisanju nagiba i brzine tokom ovog manevra. Erbas je promenio priručnik za obuku posada A350 i modifikovao sistem upozorenja u kokpitu kako bi sprečio zbunjujuće alarme kada se prekinuto sletanje izvodi blizu tla.

Avion je, nakon obimnih popravki u Torontu i Parizu, ponovo vraćen u saobraćaj u oktobru 2024. godine.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dejan
Treniraju ljudi sa 300 ljudi u avionu? Ako im je to procedura onda je malo nesreca u avio saobracaju!
Podelite komentar