Boing za sada ne oseća uticaj povećanja carina na aluminijum i čelik

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Finansijski direktor Boinga, Brajan Vest, izjavio je da kompanija trenutno nije zabrinuta zbog povećanja carina na aluminijum i čelik, budući da je osigurala dovoljne zalihe pre nego što su nove carinske mere stupile na snagu. Vest je govorio na Bank of America Global Industrials konferenciji, gde je istakao da Boing pomno prati situaciju, ali ne očekuje značajne finansijske posledice u kratkom roku.

Vest je naglasio da se oko 80% Boingovih komercijalnih nabavki i preko 90% odbrambenih investicija odvija unutar SAD, što dodatno smanjuje izloženost carinama. Kompanija većinu materijala, uključujući aluminijum i čelik, nabavlja iz domaćih izvora, pri čemu ti metali čine samo 1-2% ukupnih troškova proizvodnje aviona.

“Zahvaljujući našim zalihama i strategijama hedžinga, izloženost carinama je još niža”, rekao je Vest. “Ono što nas više brine je dostupnost delova, s obzirom na kompleksnost lanca snabdevanja.”

Boing nastoji da osigura transparentnost u lancu snabdevanja kako bi izbegao potencijalne probleme s isporukama i obezbedio kontinuitet proizvodnje.

Boeing 777x Foto: Shutterstock

Boing i Erbas – ko je u boljoj poziciji?

Iako Boing tvrdi da neće osetiti značajan uticaj carina, pitanje je kako će se konkurencija nositi s ovom situacijom. Erbas, Boingov glavni rival, nije pod direktnim uticajem američkih carina na aluminijum i čelik, budući da svoju proizvodnju oslanja na evropske i međunarodne dobavljače. Međutim, Erbas se suočava s drugim izazovima, uključujući probleme u lancu snabdevanja i povećane troškove proizvodnje, što bi moglo uticati na njegovu sposobnost da isporučuje avione u roku.

Takođe, dok Boing prolazi kroz regulatorne prepreke u vezi sa proizvodnjom 737 MAX, Erbas nastavlja da beleži stabilne isporuke modela A320neo, što bi moglo dati evropskom proizvođaču prednost na tržištu uskotrupnih aviona.

Boeing 777x Foto: Shutterstock

Dugoročne posledice carina i izazovi za Boing

Iako Vest tvrdi da kratkoročno nema većih posledica, dugoročno carinska politika bi mogla uticati na Boingove proizvodne troškove i strategiju nabavke. Ako carine ostanu na snazi duže vreme, Boing bi mogao biti primoran da preispita svoje dobavljačke lance i eventualno poveća cene aviona, što bi moglo otežati konkurentnost u odnosu na Erbas.

Pored toga, globalno tržište aviona je veoma osetljivo na promene troškova, a avio-kompanije bi mogle tražiti povoljnije opcije, uključujući narudžbine od Erbasa ili odlaganje kupovine novih aviona dok se tržište ne stabilizuje.

Ukoliko Boing ne pronađe način da dugoročno apsorbuje troškove carina i osigura nesmetanu proizvodnju, mogao bi se suočiti sa smanjenom profitabilnošću i pritiskom kupaca da zadrži konkurentne cene.

United Airlines B737 max 9 Foto: Shutterstock

Prioritet američkim kupcima?

Vest je istakao da Boing trenutno ima 6.197 neizvršenih narudžbina, od čega 1.634 aviona pripada kupcima iz SAD, uključujući leasing kompanije. Od tog broja, čak 1.322 aviona su modela 737 MAX.

Na pitanje da li Boing može dati prednost američkim avio-kompanijama u isporukama, Vest je rekao da kompanija ima fleksibilnost da prilagodi redosled isporuka u skladu sa potrebama kupaca. “Najvažnije nam je da ostanemo u kontaktu s kupcima i pokažemo maksimalnu fleksibilnost.”

Uprkos stabilnim zalihama materijala, Boing se i dalje suočava s izazovima u proizvodnji, posebno nakon incidenta sa otpadanjem vrata na modelu 737 MAX. Savezna administracija za avijaciju (FAA) trenutno ograničava Boingov proizvodni kapacitet na 38 aviona 737 MAX mesečno.

Vest je naveo da je FAA definisala šest ključnih pokazatelja (KPI) koji mere stabilnost fabrike, uključujući rework procese (proces popravki), nestašice delova i obuku radnika.

Međutim, Sekretarijat za saobraćaj SAD, koji nadgleda FAA, naglasio je da Boing neće dobiti dozvolu za povećanje proizvodnje dok ne dokaže da su njegovi proizvodni procesi stabilni i bezbedni.

Iako je Boing u prva dva meseca ove godine isporučio 71 avion 737 MAX, uključujući letelice iz ranijih zaliha, ostaje neizvesno kada će kompanija moći da poveća mesečnu proizvodnju i ubrza isporuke kupcima širom sveta.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>