An-12 proklizao i okrenuo se prilikom sletanja, jedna osoba hospitalizovana
Kargo avion Antonov An-12, koji je leteo iz Sabete ka Novom Urenjgoju u Jamalo-Neneckom autonomnom okrugu, doživeo je ozbiljan incident prilikom sletanja, danas 26. marta. Tokom prilaska pisti, avionu se nije zabravila leva noga stajnog trapa, zbog čega se letelica okrenula na levu stranu prilikom dodira sa tlom.
U avionu se nalazilo osam članova posade. Prema informacijama lokalnih službi za vanredne situacije (EDDS), niko od njih nije povređen. Međutim, jedna osoba je preventivno hospitalizovana, a nadležni iz Odeljenja za zdravstvo Jamalo-Neneckog autonomnog okruga potvrdili su da njen život nije ugrožen.
Avion nije prevozio putnike ni opasan teret. Takođe, nije došlo do izlivanja goriva.
Letelica je pripadala avio-kompaniji Atran, specijalizovanoj za teretne komercijalne operacije. Prema informacijama Uralske transportne tužilačke službe, tokom sletanja došlo je do mehaničkog otkaza leve noge stajnog trapa, što je direktno dovelo do incidenta.
Uviđaj i istragu na licu mesta sprovode Transportno tužilaštvo i Centralno međuregionalno istražno odeljenje Istražnog komiteta Rusije, dok stručnjaci Rosaviacije sprovode inicijalne korake u skladu sa pravilima istrage avionskih incidenata i nezgoda u civilnom vazduhoplovstvu.
Antonov An-12 – pouzdan, ali zastareo
Antonov An-12 je sovjetski četvoromotorni turboelisni teretni avion koji je prvi put poleteo 1957. godine. Projektovan je za vojnu i civilnu upotrebu, a tokom decenija je postao okosnica transportne avijacije u mnogim zemljama bivšeg SSSR-a i šire. Letelica može da nosi do 20 tona tereta i poznata je po robusnosti i sposobnosti sletanja na nepripremljene piste.
Međutim, s obzirom na starost flote – mnogi An-12 avioni u upotrebi danas su proizvedeni pre više od 40 godina – ovaj tip sve češće dospeva u vesti zbog tehničkih problema i incidenata. Samo u poslednjih nekoliko godina, zabeleženo je više udesa i prinudnih sletanja aviona ovog tipa, najčešće zbog mehaničkih kvarova ili problema sa motorima i stajnim trapom.
Stručnjaci godinama pozivaju na postupno povlačenje An-12 iz komercijalne upotrebe, posebno u zahtevnim klimatskim uslovima kao što su oblasti ruskog Arktika, gde su temperature ekstremno niske, a infrastruktura često ograničena.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.