
Flajdubai vodeći avio-prevoznik sa Bliskog istoka u Beogradu
Avio-kompanije sa Bliskog istoka sve snažnije se pozicioniraju na beogradskom aerodromu, a Flajdubai trenutno prednjači u ovom segmentu sa najvećim brojem putnika i letova među zalivskim prevoznicima.
Flajdubai sa dvostrukom dnevnom rotacijom i istorijskim rekordom
Flajdubai je tokom 2024. godine prevezao 182.499 putnika između Beograda i Dubaija, što predstavlja rast od 9,9% u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj rezultat je najbolji u istoriji prisustva ove kompanije na Aerodromu Nikola Tesla. Uz dvostruku dnevnu rotaciju tokom cele godine, Flajdubai je ostvario prosečan faktor popunjenosti kabine od 75%. U poređenju sa predpandemijskom 2019. godinom, broj prevezenih putnika je porastao za čak 148%, odnosno za dodatnih 109.000 putnika, piše ExYuAviationNews.

Katar erlajns sa najboljim rezultatom od početka operacija
Katar erlajns je 2024. godinu završio sa 103.766 putnika na liniji Doha–Beograd, što je rast od impresivnih 25,2% u odnosu na 2023. godinu. Kompanija je početkom godine povećala broj letova na deset nedeljno, a prosečna popunjenost kabine na avionima Erbas A320 dostigla je visokih 90,1%. Ovo je najbolji rezultat Katara u Beogradu od kada je započeo letove 2012. godine, i za 6,1% je bolji od rekorda iz 2019. godine, uprkos tadašnjoj upotrebi većeg aviona A321 i letova tokom vrhunca sezone.

Viz er Abu Dabi beleži pad, ali stabilizuje liniju
Za razliku od Flajdubaija i Katara, Viz er Abu Dabi je u 2024. zabeležio pad broja putnika od 11,2%, prevezavši ukupno 82.883 putnika. Glavni razlog leži u smanjenju kapaciteta na liniji, iako je do kraja godine primećen oporavak. Popunjenost kabine ostala je solidna – 82,2%. Kompanija je na ovoj ruti prisutna od 2021. godine, kada je delimično preuzela ulogu Etihad erlajnsa, koji je ukinuo letove ka Beogradu 2020. godine. Ipak, brojke su i dalje ispod Etihadovog rekorda iz 2019. godine kada je liniju koristilo 114.256 putnika.
Ukupno preko 369.000 putnika iz Zaliva – konkurencija sve jača
Ukupan broj putnika koje su zalivske avio-kompanije prevezle između Beograda i regiona u 2024. godini iznosio je 369.148. Pored pomenutih prevoznika, na konkurenciju utiče i saradnja Er Srbije i Turkiš erlajnsa sa više od 30 nedeljnih letova ka Istanbulu, ekspanzija Er Srbije ka Dalekom istoku, kao i dolazak Čajna sauteren erlajnsa (China Southern Airlines) u septembru 2024, koji nudi konkurentne cene ka Aziji i Australiji – tržištima koja su tradicionalno jaka za Katar erlajns i Flajdubai (u saradnji sa Emiratima).
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.