
Sve avio-kompanije iz Lufthansa Grupe poslovale sa gubitkom u prvom kvartalu 2025.
Lufthansa Grupa objavila je rezultate poslovanja za prvi kvartal 2025. godine, otkrivši da su sve njene putničke avio-kompanije – Austrijan erlajnz (Austrian Airlines), Brisel erlajnz (Brussels Airlines), Eurovings (Eurowings), Lufthanza (Lufthansa) i Svis internešenal erlajnz (Swiss International Air Lines) – zabeležile negativne rezultate, izražene kroz EBIT (dobit pre poreza). U izveštaj nisu uključeni rezultati italijanske kompanije ITA ervejz (ITA Airways).
Iako su ukupni operativni gubici Grupe značajno smanjeni, učinak putničkih avio-kompanija bio je lošiji u poređenju sa prvim kvartalom 2024. godine. Prihodi i operativni troškovi segmenta putničkih avio-kompanija povećani su za 6% na godišnjem nivou.

Gubici veći nego prethodne godine
Lufthansa Grupa je u prvom kvartalu zabeležila neto gubitak od 885 miliona evra (oko milijardu dolara), što je pogoršanje u odnosu na gubitak od 734 miliona evra ostvaren u istom periodu prethodne godine. Ukupni prihodi Grupe porasli su za 10% i iznosili 8,1 milijardu evra, dok su prihodi od prevoza putnika porasli za 8% i dostigli 6,3 milijarde evra.
Ukupni operativni prihodi dostigli su 8,8 milijardi evra, dok su operativni troškovi porasli za 6%, na 9,5 milijardi evra. Troškovi goriva su, uprkos prosečno nižim cenama za 8%, ostali visoki zbog povećane potrošnje, koja je porasla za 4% na godišnjem nivou.
Najveći deo ukupnih troškova odnosio se na materijal i usluge, čiji su troškovi iznosili 5,3 milijarde evra.

Predsednik i izvršni direktor Lufthansa Grupe, Karsten Špor (Carsten Spohr), izjavio je da globalna potražnja za vazdušnim prevozom i dalje raste uprkos geopolitičkim neizvesnostima. “Potražnja ostaje snažna za drugi kvartal, a naši putnici sada uživaju u znatno većoj tačnosti i stabilnosti naših letova, naročito kod Lufthanze. Operativno, imali smo najbolji početak godine u poslednjih deset godina,” istakao je Špor.
Avio-kompanije sa negativnim EBIT-om
Sve članice Grupe poslovale su sa gubitkom u prva tri meseca, što je uobičajeno za period niže sezonske potražnje na severnoj hemisferi. Međutim, osim Eurovingsa, sve ostale kompanije poboljšale su svoje EBIT rezultate u odnosu na isti period prethodne godine.
Lufthanza je uspela da smanji svoj operativni gubitak sa 641 miliona evra na 563 miliona evra zahvaljujući programu restrukturiranja pokrenutom u julu 2024. godine. Program uključuje mere za povećanje energetske efikasnosti i automatizaciju tehničkih i uslužnih procesa, koje već donose dodatne održive uštede.
Ukupni prihodi putničkih kompanija iznosili su 5,9 milijardi evra (rast od 6%), dok su troškovi porasli za isti procenat na 7 milijardi evra. U prvom kvartalu, članice Grupe realizovale su ukupno 201.303 leta, što je 4% više nego u istom periodu 2024. godine, prevezavši 24,2 miliona putnika (u poređenju sa 24,3 miliona godinu ranije).
Rezultati ITA ervejza nisu uključeni u segment putničkih kompanija. Lufthansa Grupa je 17. januara 2025. godine završila kupovinu 41% udela u italijanskom prevozniku putem dokapitalizacije vredne 325 miliona evra. U prvom kvartalu ITA ervejz je zabeležio proporcionalni gubitak od 38 miliona evra, zajedno sa sezonski slabijim rezultatima zajedničkog preduzeća San Ekspres (SunExpress).
Potražnja ostaje snažna, ali rizici rastu
Lufthansa Grupa je naglasila da potražnja za vazdušnim saobraćajem ostaje snažna i da očekuje veoma uspešnu letnju sezonu, naročito za destinacije kao što su Grčka, Italija i Španija. Takođe se beleži stabilan interes za daleke destinacije, posebno za letove ka Severnoj Americi.

Ipak, Grupa upozorava na prisutne makroekonomske rizike, uključujući moguće posledice carina, pre svega onih koje su trenutno na snazi u trgovini između Sjedinjenih Američkih Država i Kine. Kako bi odgovorila na potencijalna kolebanja potražnje, Lufthansa Grupa je formirala posebnu radnu grupu za praćenje tržišnih kretanja i spremna je da fleksibilno prilagodi kapacitete ukoliko bude potrebno.
U zaključku, Grupa je istakla da se “ravnoteža između rizika i prilika pomerila u korist rizika, iako se oni za sada nisu realizovali”.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.