IAG potvrdio porudžinu vrednu 10 milijardi od Boinga, potpisuje se i ugovor sa Erbasom

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Međunarodna avio-grupa (IAG), matična kompanija avio-prevoznika poput Britiš Ervejza, Iberije i drugih, naručila je nove avione od kompanija Erbas i Boing, s planiranim isporukama u periodu od 2027. do 2033. godine.

Porudžbina IAG-a usledila je ubrzo nakon što su zvaničnici Trampove administracije nagovestili da će jedna avio-kompanija sa sedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu potrošiti 10 milijardi dolara na avione američkog proizvođača, nakon što su SAD i Velika Britanija potpisale trgovinski sporazum koji je i dalje zadržao carinu od 10% na robu izvezenu iz Velike Britanije u SAD.

Uz finansijske rezultate grupe za prvo tromesečje, objavljene 9. maja, kompanija je saopštila da je tokom kvartala preuzela pet novih aviona i iskoristila opcije za dodatnih 18. IAG je finalizovao ugovore za šest aviona Erbas A350-900 za Iberiju, šest A350-1000 i još šest Boinga 777-9 za Britiš Ervejz.

Španija aerodrom avioni Shutterstock

IAG je naručio 18 aviona 777-9, uključujući i opciju za dodatna 24, još u februaru 2019. Tada je grupa najavila da će novi avioni iz Boinga zameniti starije modele 747-400 i 777-200 u periodu od 2022. do 2025. Ipak, američki proizvođač još uvek nije sertifikovao model 777-9; rukovodstvo kompanije očekuje da će se to dogoditi 2025. ili početkom 2026. godine, s prvom isporukom planiranom za 2026.

Pored toga, grupa je naručila 53 nova aviona za potrebe svoje dugolinijske flote u srednjem roku. To uključuje 21 Erbas A330-900 i 32 Boing 787-10, sa isporukama planiranim između 2028. i 2033. Takođe su osigurali opcije za još 13 A330-900 i deset 787 aviona.

Boeing fabrika Foto: Jennifer Buchanan / AFP / Profimedia

Hauard Lutnik, američki sekretar za trgovinu, nagovestio je da će britanska aviokompanija objaviti porudžbinu za Boing 8. maja, kada su Trampova administracija i britanska vlada najavile trgovinski sporazum. Iako je dogovor postignut, SAD su zadržale carinu od 10% na uvoz britanske robe.

Ipak, sporazum je doneo određene pomake za aeronautičku industriju, uključujući izuzeće od carina za avionske motore koje proizvodi Rols-Rojs u Velikoj Britaniji, piše Simple Flying.

1699119256 AIR LINGUS Foto: Shutterstock

IAG je naveo da će, pored potvrđenih A350-900, A350-1000 i 777-9 aviona (šest A350-900 za Iberiju, šest A350-1000 i šest 777-9 za Britiš Ervejz), avioni A330-900 moći da se koriste u flotama Er Lingusa, Iberije ili Levela. To su tri aviokompanije unutar grupe koje trenutno koriste A330-200 ili A330-300 modele.

Prema saopštenju grupe, od 53 nova aviona (21 A330-900 i 32 787-10), 35 će zameniti postojeće letelice ili, u slučaju LEVEL-a, zameniti kratkoročne zakupnine. Preostalih 18 aviona biće korišćeno za rast u ključnim tržištima.

B787 British Airways avioni Foto: Shutterstock

Er Lingus trenutno ima tri A330-200 (prosečna starost: 21,9 godina) i deset A330-300 (prosek: 11,4 godine). Iberija ima 19 A330-200 (prosek: 8,9 godina; četiri iznajmljena od LEVEL-a, tri iznajmljena LEVEL-u), devet A330-300 (prosek: 12 godina; jedan iznajmljen od Vamos Era). LEVEL ima sedam A330-200 (prosek: 10 godina), od kojih su tri iznajmljena Iberiji.

Britiš ima 11 787-10 aviona, ali i flotu starih 777-200ER, koja se približava penziji — prosečna starost 43 aviona ovog tipa je 25,2 godine. IAG će nastaviti da prelazi sa Rols-Rojs Trent 1000 motora na GE Aerospejs GEnx motore za 787-10 avione britanskog prevoznika u skladu sa najnovijom narudžbinom.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>