Er Srbija planira otvaranje sopstvenog centra za tehničko održavanje aviona

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Er Srbija je blizu donošenju odluke o osnivanju sopstvenog centra za održavanje, popravku i remont aviona (MRO), što bi značajno unapredilo kapacitete kompanije za tehničko održavanje flote. Očekuje se da će nacionalni avio-prevoznik do 2026. godine raspolagati sa 32 aviona, što dodatno podstiče potrebu za sopstvenim MRO kapacitetima.

Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek izjavio je za Aviation Week Network da je MRO projekat jedan od ključnih prioriteta kompanije ove godine. “Snažno se fokusiramo na ovaj projekat i nastojimo da detaljno istražimo mogućnosti. Najverovatnije ćemo u naredna tri meseca doneti odluku o izgradnji hangara za linijsko i bazno održavanje”, istakao je Marek.

Planovi predviđaju izgradnju hangara koji bi, pored standardnih pozicija za parkiranje aviona, mogao da primi i veće letelice iz flote Erbas A330. Otvaranjem ovog centra, Er Srbija bi značajno smanjila troškove održavanja, povećala fleksibilnost u upravljanju flotom i postigla veću kontrolu nad tehničkim procesima.

Jat Tehnika zaposleni posao Foto: JAT/Dušan Atlagić

Partnerstvo ili sopstveni projekat

Prema Marekovim rečima, MRO projekat će najverovatnije biti realizovan kroz partnerstvo, iako su na stolu još uvek različite opcije. Kompanija još nije precizirala koliko će novih radnika biti potrebno za rad u sopstvenom MRO centru.

Otvaranje sopstvenog MRO centra moglo bi doprineti ne samo boljoj organizaciji rada flote Er Srbije već i jačanju domaće vazduhoplovne industrije. To bi, dugoročno gledano, omogućilo kompaniji veću ekonomsku održivost, smanjenje zavisnosti od inostranih centara i otvaranje novih radnih mesta u Srbiji. Takođe, projekat bi omogućio bolju operativnu efikasnost, jer bi se skratilo vreme prizemljenja aviona i povećala raspoloživost flote.

Trenutno Er Srbija koristi bazno održavanje u više objekata širom Evrope, među kojima su Turkish Technic u Istanbulu, Atitech u Napulju, Aero Technic BG u Sofiji i JAT Tehnika u Beogradu. Iako bi otvaranje sopstvenog MRO centra moglo smanjiti obim saradnje sa ovim kompanijama, očekuje se da bi saradnja sa njima i dalje bila značajna tokom prelaznog perioda.

Jat Tehnika, Air Serbia Salinger Igor

Sertifikacija i regulatorni okvir

Jedan od ključnih izazova sa kojima bi se Er Srbija mogla suočiti jeste dobijanje odgovarajućih sertifikata i dozvola za održavanje aviona, kao što su EASA Part-145 sertifikati. Ovi regulatorni zahtevi mogu uticati na dinamiku otvaranja MRO centra, ali je Marek optimističan da će proces teći prema planu.

Flota i planovi za proširenje

Flota Er Srbije trenutno broji 10 aviona Erbas A319, četiri A330-200, tri A320, 10 ATR 72-600 i dva Embraera E195. Kompanija je blizu potpisivanja pisma o namerama za dodatna dva Embraera, s očekivanjem isporuke tokom četvrtog kvartala. Takođe, Er Srbija je potpisala pisma o namerama za još jedan Erbas A320ceo, koji bi trebalo da stigne tokom predstojeće zimske sezone, a u toku su pregovori i o nabavci još dva A320 aviona.

Jat Tehnika zaposleni posao Foto: JAT/Dušan Atlagić

Širenje mreže destinacija

Er Srbija pored destinacija unutar bivše Jugoslavije, planira dalje širenje u regionu Balkana, sa posebnim fokusom na Bugarsku, Rumuniju, Mađarsku i Slovačku.

“Naša mreža redovnih destinacija broji više od 80 linija i dostigli smo kritičnu masu. Trenutno ostvarujemo udeo od 40% transfernih putnika, a postoji potencijal da taj procenat premašimo 50% u bliskoj budućnosti”, naglasio je Marek.

Tokom 2024. godine, Er Srbija je prevezla 4,44 miliona putnika, a u ovoj godini cilj je dostizanje brojke od 4,7 miliona.

Otvaranje MRO centra predstavljalo bi važan korak u dugoročnom razvoju Er Srbije. Ukoliko se projekat uspešno realizuje, kompanija će značajno ojačati svoju operativnu stabilnost i konkurentnost, a domaća vazduhoplovna industrija bi dobila dodatni podsticaj kroz nova radna mesta i unapređenje tehničkih kapaciteta.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>