
Nesuđeni avion koji je trebalo da postane deo flote Er Srbije odleteo iz Beograda
Danas je letom iz Beograda za poljski Bidgošč (Bydgoszcz, BZG) odleteo E-195LR reg. OY-GDB, avion koji je trebalo da postane deo flote Er Srbije i bude registrovan kao YU-ATA. Letelica je sletela na aerodrom Nikola Tesla 4. jula 2024. godine a po tadašnjim najavama trebala je posle uobičajenog tehničko-administracionog pregleda da se pridruži floti u roku od par nedelja. Podsetimo, Embraer E-195LR reg. OY-GDA, sadašnji YU-ATB, bio je u Beogradu još od 30. januara. 2024. godine.
Prvobitno je prema najavama iz kompanije, bilo planirano da Embraeri u dry leasingu uđu u saobraćaj 1. jula 2024, potom 15. jula, pa 1. avgusta, zatim je rok bio 19. avgust pa 10. septembar. Tada je kompanija prolongiranje ulaska Embraera u saobraćaj pravdala "regulatornim procedurama".

Embraer YU-ATB (bivši OY-GDA) konačno ušao u saobraćaj 23. oktobra 2024. Tadašnje procene su bile da će drugi avion OY-GDB ući u saobraćaj krajem novembra. Međutim, YU-ATB je leteo samo do 6. decembra kada je odleteo u Napulj na servis gde se zadržao do 1. februara. Prema informacijama sa kojima je portal Aero tada raspolagao, Er Srbija je već u tom trenutku bila odustala od drugog E-195 reg. OY-GDB, a razlog nikada nije zvanično naveden.

24. aprila u Beograd je sleteo E-195 koji je registrovan kao YU-ATC, koga je nacionalana avio-kompanija iznajmila u dry leasingu, ali on još uvek nije u saobraćaju. Letelica YU-ATB je opet na sevisu u Napulju još od 4. aprila.
Pored sopstvenih Embraera, Er Srbija trenutno koristi tri aviona E190 u okviru wet-leasing aranžmana sa kompanijom Bulgaria Er. Ugovorom sa ovom kompanijom predviđeno je da u junu stigne i četvrta letelica ovog tipa.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.