Koje mesto zauzimaju Er Srbija i Kroacija Erlajns na evropskoj avio mapi?

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tokom letnje sezone 2025. godine, Er Srbija i Kroacija Erlajns svrstale su se među šezdeset najvećih evropskih avio-kompanija prema dostupnom kapacitetu sedišta, koji predstavlja važan pokazatelj u avio-industriji.

Er Srbija se našla na 49. mestu na listi najvećih avio-prevoznika na kontinentu, dok Kroacija Erlajns zauzima 58. poziciju, piše ExYuAviationNews.

Croatia Airlines Airbus A319 A320 Aerodrom Zagreb ZAG Salinger Igor

Srpski nacionalni avio-prevoznik rangiran je odmah iza kompanija kao što su erBaltik, Ajjslander i Er Dolomiti, dok je po kapacitetu sedišta ispred Diskaver Erlajns-a, Nordvind Erlajns-a i TUIflaj-a. Sa druge strane, Kroacija Erlajns nalazi se iza Aeroitalija-e, Jut Er-a i Luks Er-a, ali je ispred Er Korzike, Tarom-a i KM Malta Erlajns-a.

Bliskoistočne i globalne avio-kompanije nadmašuju regionalne

Ukoliko se u obzir uzmu i neevropske kompanije, jasno je da tri velike bliskoistočne avio-kompanije - Emirati, Katar Ervejz i Etihad Ervejz - imaju veći kapacitet na evropskom tržištu od Er Srbije i Kroacija Erlajns. Pored njih, prevoznici kao što su Flajdubai, Čajna Sautern Erlajns, Saudija, Rojal Er Marok i Nuveler takođe premašuju kapacitet Kroacija Erlajns-a.

Air Serbia Airbus A320 Salinger Igor

Er Srbija beleži snažan rast

Za razliku od Kroacija Erlajns-a, Er Srbija je u proteklim godinama ostvarila značajan napredak u pogledu rasta flote i mreže linija. Nakon pandemije, srpska nacionalna avio-kompanija preduzela je agresivne korake ka širenju, što je rezultiralo povećanjem kapaciteta za 55,5% u odnosu na 2019. godinu. U poređenju sa pre šest godina, Er Srbija sada ima dodatnih 1,3 miliona sedišta na tržištu.

Na nedavno održanom CAPA Airline Leader Samitu u Atini, generalni direktor Er Srbija-e, Jirži Marek, izjavio je:

„Preuzeli smo rizik. Jedan je bio u vezi sa strategijom, a drugi sa unutrašnjim resursima. Iskoristili smo Covid kao priliku za rast i u poslednje tri godine smo integrisali osamnaest aviona i pokrenuli četrdeset destinacija. Takođe, nismo angažovali konsultantsku firmu za post-Covid strategiju, već smo unapredili sledeću generaciju naših menadžera na viši nivo da bi sami donosili odluke.”

S druge strane, Kroacija Erlajns je usvojila konzervativniji pristup u pogledu rasta. Tokom letnje sezone 2025. godine, hrvatski avio-prevoznik premašiće kapacitete iz 2019. godine za 6,3%, sa dodatnih 132.000 sedišta.

Foto: Ryanair.com

Rajaner neprikosnoven među evropskim avio-kompanijama

Na vrhu liste najvećih avio-kompanija u Evropi tokom letnje sezone 2025. godine nalazi se Rajaner sa preko 142,2 miliona sedišta. Slede ga IziDžet, Turkiš Erlajns, Lufthanza, Viz Er, Britiš Ervejz, Er Frans, Pegazus Erlajns, Aeroflot, Vueling i KLM. Kada je reč o neevropskim prevoznicima, najveći kapacitet na evropskom tržištu ima Emirati sa više od 14,1 miliona sedišta, dok su odmah iza njega Junajted Erlajns, Delta, Ameriken Erlajns i Er Kanada.

A gde je JAT bio nekada?

Zanimljivo je da je nekadašnji jugoslovenski nacionalni avio-prevoznik JAT (Jugoslovenski aerotransport) tokom 1980-ih godina bio rangiran kao deveta najveća avio-kompanija u Evropi. U vreme svoje ekspanzije, JAT je povezivao Beograd sa brojnim destinacijama širom sveta, uključujući Severnu Ameriku, Aziju, Afriku i Bliski Istok.

Air Montenegro avion Embraer E190 E195 Salinger Igor

Er Montenegro među najmanjima

U poređenju sa regionalnim konkurentima, Er Montenegro se nalazi među najmanjim evropskim avio-kompanijama, odmah iza prevoznika kao što su Tas Ervejz, Anima Vings i Deniš Er Transport.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>