
Koje mesto zauzimaju Er Srbija i Kroacija Erlajns na evropskoj avio mapi?
Tokom letnje sezone 2025. godine, Er Srbija i Kroacija Erlajns svrstale su se među šezdeset najvećih evropskih avio-kompanija prema dostupnom kapacitetu sedišta, koji predstavlja važan pokazatelj u avio-industriji.
Er Srbija se našla na 49. mestu na listi najvećih avio-prevoznika na kontinentu, dok Kroacija Erlajns zauzima 58. poziciju, piše ExYuAviationNews.

Srpski nacionalni avio-prevoznik rangiran je odmah iza kompanija kao što su erBaltik, Ajjslander i Er Dolomiti, dok je po kapacitetu sedišta ispred Diskaver Erlajns-a, Nordvind Erlajns-a i TUIflaj-a. Sa druge strane, Kroacija Erlajns nalazi se iza Aeroitalija-e, Jut Er-a i Luks Er-a, ali je ispred Er Korzike, Tarom-a i KM Malta Erlajns-a.
Bliskoistočne i globalne avio-kompanije nadmašuju regionalne
Ukoliko se u obzir uzmu i neevropske kompanije, jasno je da tri velike bliskoistočne avio-kompanije - Emirati, Katar Ervejz i Etihad Ervejz - imaju veći kapacitet na evropskom tržištu od Er Srbije i Kroacija Erlajns. Pored njih, prevoznici kao što su Flajdubai, Čajna Sautern Erlajns, Saudija, Rojal Er Marok i Nuveler takođe premašuju kapacitet Kroacija Erlajns-a.

Er Srbija beleži snažan rast
Za razliku od Kroacija Erlajns-a, Er Srbija je u proteklim godinama ostvarila značajan napredak u pogledu rasta flote i mreže linija. Nakon pandemije, srpska nacionalna avio-kompanija preduzela je agresivne korake ka širenju, što je rezultiralo povećanjem kapaciteta za 55,5% u odnosu na 2019. godinu. U poređenju sa pre šest godina, Er Srbija sada ima dodatnih 1,3 miliona sedišta na tržištu.
Na nedavno održanom CAPA Airline Leader Samitu u Atini, generalni direktor Er Srbija-e, Jirži Marek, izjavio je:
„Preuzeli smo rizik. Jedan je bio u vezi sa strategijom, a drugi sa unutrašnjim resursima. Iskoristili smo Covid kao priliku za rast i u poslednje tri godine smo integrisali osamnaest aviona i pokrenuli četrdeset destinacija. Takođe, nismo angažovali konsultantsku firmu za post-Covid strategiju, već smo unapredili sledeću generaciju naših menadžera na viši nivo da bi sami donosili odluke.”
S druge strane, Kroacija Erlajns je usvojila konzervativniji pristup u pogledu rasta. Tokom letnje sezone 2025. godine, hrvatski avio-prevoznik premašiće kapacitete iz 2019. godine za 6,3%, sa dodatnih 132.000 sedišta.

Rajaner neprikosnoven među evropskim avio-kompanijama
Na vrhu liste najvećih avio-kompanija u Evropi tokom letnje sezone 2025. godine nalazi se Rajaner sa preko 142,2 miliona sedišta. Slede ga IziDžet, Turkiš Erlajns, Lufthanza, Viz Er, Britiš Ervejz, Er Frans, Pegazus Erlajns, Aeroflot, Vueling i KLM. Kada je reč o neevropskim prevoznicima, najveći kapacitet na evropskom tržištu ima Emirati sa više od 14,1 miliona sedišta, dok su odmah iza njega Junajted Erlajns, Delta, Ameriken Erlajns i Er Kanada.
A gde je JAT bio nekada?
Zanimljivo je da je nekadašnji jugoslovenski nacionalni avio-prevoznik JAT (Jugoslovenski aerotransport) tokom 1980-ih godina bio rangiran kao deveta najveća avio-kompanija u Evropi. U vreme svoje ekspanzije, JAT je povezivao Beograd sa brojnim destinacijama širom sveta, uključujući Severnu Ameriku, Aziju, Afriku i Bliski Istok.

Er Montenegro među najmanjima
U poređenju sa regionalnim konkurentima, Er Montenegro se nalazi među najmanjim evropskim avio-kompanijama, odmah iza prevoznika kao što su Tas Ervejz, Anima Vings i Deniš Er Transport.
(Aero.rs)
Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Julija
Zasto uporedjujete ove dve avio kompaniju? Ma ne mozete ih uporedjivati. Er Srbija nije za uporedjivanjem sa ovom nisko budzetnom kompanijom. Hrvati kompleksasi u odnosu na Er Srbiju.
Podelite komentar