
Koliko Er Srbija ima aviona angažovanih u vet lizingu?
Er Srbija se, kao i prethodnih godina, i tokom letnje sezone 2025. godine oslanja na avione u vet lizing aranžmanu kako bi odgovorila na povećanu potražnju i optimizovala svoje kapacitete.
Ova praksa omogućava kompaniji da proširi mrežu međunarodnih destinacija bez potrebe za dugoročnim ulaganjima u sopstvenu flotu, kao i bez dodatnih troškova školovanja pilota i kabinskog osoblja, što je posebno važno tokom sezonskih pikova kada je interesovanje za letove veće, za razliku od zimskog dela sezone.

U skladu sa tim, nacionalna avio-kompanija se i dalje oslanja na saradnju sa dva ključna partnera — Get Džet Erlajns (GetJet Airlines) i Bulgaria Er (Bulgaria Air).
U okviru redovne rotacije, kompanija Get Džet Erlajns (GetJet Airlines) nedavno je zamenila svoj avion u beogradskoj bazi — Erbas A320 registracije LY-GYM — letelicom istog tipa, registracije LY-NOW. Trenutno, litvanska avio-kompanija specijalizovana za ACMI vet lizing usluge (avion, posada, održavanje, osiguranje) ima četiri aviona Erbas A320, koji lete za potrebe Er Srbije tokom letnje sezone 2025. godine:
- A320, reg. LY-CAP
- A320, reg. LY-WIL
- A320, reg. LY-NOW
- A320, reg. LY-FAS
Ova saradnja je deo dvogodišnjeg ugovora potpisanog krajem 2023. godine, koji predviđa angažovanje dva aviona tokom zimskih sezona i četiri tokom letnje sezone. Tokom sezone 2024. u nekim momentima litvanska kompanija je imala i pet aviona u Beogradu.
Avioni koje Get Džet Erlajns obezbeđuje imaju konfiguraciju sa 176 do 180 sedišta u ekonomskoj klasi, što omogućava optimalan raspored putnika na linijama sa visokim kapacitetom.

Pored Get Džet Erlajnsa, Er Srbija u okviru vet lizing aranžmana sarađuje i sa kompanijom Bulgaria Er (Bulgaria Air), koja obezbeđuje avione Embraer E190. Trenutno su u Beogradu tri aviona ovog tipa, sa registracijama:
- E190, reg. LZ-BUR
- E190, reg. LZ-VAR
- E190, reg. LZ-SOF
Tokom juna, beogradska baza Bulgarian era dobiće i četvrti Embraer E190 reg. LZ-PLO. Kada on stigne, flota Er Srbije će imat 37 aviona sa ukupnim kapacitetom od 5.133 sedišta.
Ovakva fleksibilna politika omogućava Er Srbiji da prilagodi svoju ponudu u skladu sa tržišnim potrebama, posebno tokom letnje sezone kada su letovi ka turističkim destinacijama visoko traženi. Istovremeno, zahvaljujući saradnji sa Get Džet Erlajnsom i Bulgaria Er, nacionalna avio-kompanija može efikasno da upravlja saobraćajem bez dodatnih finansijskih opterećenja u pogledu nabavke i održavanja aviona.

Ipak, korišćenje vet lizinga može doneti i određene probleme, kao što su ograničena kontrola nad kvalitetom usluge i eventualna neusklađenost u standardima, što može negativno uticati na operativnu efikasnost i zadovoljstvo putnika. Među najčešće spominjanim pritužbama izdvajaju se one da posada ne govori srpski jezik, što otežava komunikaciju tokom leta i može da utiče na ukupan utisak putnika.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.