IziDžet ne prepušta Ženevu: Više letova zbog konkurencije Er Srbije
Britanska niskotarifna avio-kompanija IziDžet (easyJet) povećava broj letova između Ženeve i Beograda kako bi se konkurisala novoj liniji Er Srbije i očuvala svoj tržišni udeo. Ova reakcija je usledila nakon najave nacionalnog avio-prevoznika Srbije da će od 23. juna uvesti tri rotacije nedeljno između ova dva grada, piše ExYuAviationNews.
IziDžet planira da udvostruči broj letova između Beograda i Ženeve na četiri nedeljno tokom vrhunca letnje sezone, nakon što je prethodno smanjio frekvenciju sa tri na dva nedeljno. Ova odluka predstavlja povećanje u odnosu na prvobitno planirane tri rotacije nedeljno, koje su revidirane pre samo mesec dana.
Tokom 2024. godine, easyJet je prevezao 51.842 putnika na liniji između Beograda i Ženeve, sa prosečnom godišnjom popunjenošću kabine od 87,6%. Na ovoj ruti avio-kompanija koristi isključivo avione Erbas A320.
Važno je napomenuti da je easyJet do sada bio jedina avio-kompanija koja je uspela da održava letove između Beograda i Ženeve na duži rok. Tokom 2014. godine, liniju je kratko vreme održavao Etihad Regional, dok je Svis (Swiss) pokušao sa letovima između 2014. i 2015. godine. Er Srbija je nakratko služila ovu rutu tokom sedam meseci 2021. godine, ali se potom povukla. Ipak, jedino IziDžet je ostao postojan na ovoj liniji, obavljajući letove još od januara 2014. godine.

easyJet na srpskom tržištu
IziDžet je ušao na srpsko tržište u aprilu 2013. godine, pokretanjem letova između Milana (Malpensa) i Beograda. Godinu dana kasnije, dodao je linije iz Ženeve i Rima (Fjumićino). Međutim, već 2015. godine Ženeva je ostala jedina aktivna ruta iz Beograda. U 2018. godini easyJet je dodao letove iz Bazela i Berlina, ali su obe linije obustavljene 2023. godine.
Tokom 2019. godine easyJet je ostvario rekord u beogradskoj bazi sa čak 990 letova i više od 168.000 sedišta. Prošle godine, kompanija je podnela zahtev za slotove na londonskom aerodromu Stensted, planirajući letove za Beograd, ali ta linija nije realizovana.

Od početka juna 2024. godine, Er Srbija će obnoviti letove za Ženevu sa tri rotacije nedeljno. Ovo predstavlja novu konkurenciju za IziDžet, koji je tokom protekle decenije bio jedini redovni prevoznik na ovoj liniji. Povećanje broja letova na četiri nedeljno tokom letnje sezone jasno pokazuje nameru IziDžet-a da zadrži dominantnu poziciju.
Borba za tržišni udeo između ove dve kompanije će doneti korist putnicima u vidu većeg izbora letova i mogućih nižih cena karata. Ipak, ostaje da se vidi kako će tržište reagovati na dolazak Er Srbije na ovu liniju i koliko će IziDžet-ova povećana frekvencija doprineti očuvanju njegove pozicije.
Iz perspektive putnika, dodatna konkurencija između nisko-tarifnog giganta i nacionalnog prevoznika može samo značiti više opcija i potencijalno niže cene, što je uvek dobrodošla vest za sve koji planiraju putovanje između Beograda i Ženeve.
(Aero.rs)
Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.