
Od aviona Aeroputa do švajcarskog standarda: SR Technics Services proslavio jubilej u istorijskom hangaru
SR Technics Services – srpski ogranak švajcarske grupacije SR Technics – proslavio je deset godina poslovanja na istorijskoj lokaciji jedinog sačuvanog hangara starog beogradskog aerodroma koji se danas nalazi u poslovno-stambenom kompleksu Airport City.
U vremenu u kome Srbija pokušava da se pozicionira kao kompetitivan igrač u viskotehnološkim industrijama, već punu deceniju odvija se jedna od priča o tihom, ali stabilnom razvoju u MRO sektoru odvija se na lokaciji gde je nekad bio prvi beogradski aerodom – danas poznat i po nazivu Bežanijski aerodrom ili Zemunski aerodrom. Tu se već deset godina nalaze kancelarije kompanije SR Technics Services, kao dela globalnog lanca u industriji održavanja, popravke i remonta (MRO) u civilnoj avijaciji.

Korporativna svečanost u opuštenoj atmosferi i sa elementima nightlife zabave – iako održana u rano popodne – simbolično je održana u prostoru koji je nekada funkcionalno pripadao MRO sektoru, odnosno gde su održavani avioni Potez, Kodron, Farman, Lokid Elektra…
Od osnivanja 2015. godine, kancelarija u Beogradu je prerasla u centar koji zapošljava više od 330 visokoobrazovanih stručnjaka, pretežno iz oblasti inženjeringa, finansija i tehničke administracije. Uloga srpskog tima nije ograničena samo na pomoćne zadatke; oni su uključeni u globalne operativne procese kompanije koja širom sveta zapošljava oko 1.800 ljudi.

Kombinacija povoljnog obrazovnog kadra i konkurentnih troškova rada omogućila je kompanijama poput SR Technics da u Srbiji oforme operativne centre od vitalnog značaja, a Srbiji i Beogradu da počne da postaje deo tzv. "nearshoring" strategije zapadnoevropskih firmi koje traže stabilnije i troškovno efikasnije alternative dalekoistočnim lokacijama.
Industrija MRO usluga — ključna za bezbednost i dugovečnost flota aviona — poslednjih godina prolazi kroz strukturne promene. Porast low-cost prevoznika, duži životni ciklusi aviona i digitalizacija procesa doveli su do pritiska na troškove i neophodnosti optimizacije resursa.
Srbija igra sve značajniju ulogu u ovom segmentu. Jat Tehnika od 2019. godine posluje kao deo Avia Prime, nemački MTU svečano je pustio u rad svoju fabriku za popravke i remont motora u Novoj Pazovi 2022. godine, a privatna avio-kompanija Prince Aviation se sve više širi u MRO segmentu: Novi, savremeni hangar izgrađen je prošle godine, a u partnerstvima sa Rockwell Collins prvi u svetu počeli su da ugrađuju dostupnost interneta u poslovne avione manje i srednje veličine.

Svečanosti je prisustvovao i prvi čovek SR Technics, Oven MekKlejv, koji kaže da su “izgradili tim u Srbiji koji ne samo da prati globalni tempo, već ga i pokreće”.
“Ponosni smo na sve što smo zajedno postigli u protekloj deceniji. Tim u Srbiji ima ključnu ulogu u globalnim procesima i raduje nas što ćemo zajedno nastaviti da rastemo i nastavljamo da pružamo podršku daljem razvoju SR Technics kompanije u postavljanju visokih standarda kvaliteta u industriji“, kaže direktorka SR Technics Services, Milena Gajović Shrestha.
(Aero.rs)
Video: Priprema za poletanje: Airbus A320 Air Serbia
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.