
Do sada 11 putnika tužilo Deltu zbog nesreće na aerodromu Toronto Pirson 17. februara
Delta Air Lines suočava se sa 11 tužbi zbog prinudnog sletanja leta DL4819 na međunarodnom aerodromu Toronto Pirson 17. februara, o kom je naš portal više puta pisao. Regionalni mlaznjak Bombardier CRJ prevrnuo se na klizavoj pisti, ali svih 80 putnika i članova posade preživelo je incident.
Putnici tvrde da su pretrpeli „teške povrede“, pozivajući se na nemar kompanije Delta i njene podružnice Endeavor Air (4N). U pravnim podnescima navodi se Montrealska konvencija, koja reguliše odgovornost avio-kompanija za povrede pretrpljene tokom međunarodnih letova.
Nesreća leta DL4819, koji je poleteo sa međunarodnog aerodroma Mineapolis-Sent Pol, postala je centralna tačka sve većeg broja tužbi protiv kompanije Delta Air Lines (DL), piše Aviationa2z.

Neke tužbe idu i korak dalje, optužujući Deltu za nemar i ukazujući na šablon operativnih propusta koji su, kako se navodi, doprineli incidentu. Među tužiocima je i izvesni Martinus Lourens, koji tvrdi da je bio natopljen avionskim gorivom i zadobio povrede glave, vrata i leđa dok je visio naopako u kabini. Druga putnica, Hana Krebs, navodi u svojoj tužbi da je bila „nasilno bacana unaokolo“ kada se avion prevrnuo, što je rezultiralo fizičkom traumom.
Prema izveštaju portala PYOK, tužbe kolektivno opisuju ono što tužioci nazivaju „opsežnim nizom grešaka i propusta“ sa strane Delte, kako pre tako i tokom pokušaja sletanja. Delta pokušava da sve tužbe objedini u jednoj sudskoj nadležnosti - Okružnom sudu SAD u Minesoti, odakle je let i poleteo.

Uprkos rastućem pravnom pritisku, Delta negira bilo kakvu odgovornost. Njeni advokati izjavili su da kompanija ne prihvata odgovornost za povrede nastale tokom nesreće. Međutim, Delta priznaje da se u narednim mesecima može očekivati još tužbi od strane ostalih putnika sa leta 4819.
Kanadski Biro za bezbednost u saobraćaju (TSB) nastavlja istragu nesreće. U preliminarnom izveštaju objavljenom u martu, biro je identifikovao 11 ključnih oblasti koje zahtevaju detaljniju analizu. One uključuju integritet krila aviona, ispravnost stajnog trapa, adekvatnost obuke pilota i tehniku sletanja.
Posebno je zabeleženo da su desno krilo i rep letelice potpuno otkinuti od trupa dok je avion klizio po zaleđenoj površini piste. Letelica se i dalje nalazi u skladištu radi forenzičkog ispitivanja. Izveštaj je takođe otkrio da su vrata kokpita ostala zaglavljena pri udaru, što je zarobilo pilote unutra. Jedan putnik je na kraju spasao pilotsku posadu koristeći hitni izlaz, što dodatno ilustruje haotične uslove tokom evakuacije.
(Aero.rs)
Video: Airbus Helicopters H120
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.