Emirates ponovo uspostavlja letove za Damask – liniju koju je nekada održavao i Jat ervejz

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Emiratska nacionalna avio-kompanija Emirejts najavila je da će od 16. jula 2025. godine ponovo uspostaviti direktne letove između Dubaija i Damaska, čime se vraća na sirijsko tržište nakon trinaest godina pauze. Letovi su bili obustavljeni 2012. godine zbog pogoršane bezbednosne situacije u zemlji, a odluka o njihovom obnavljanju doneta je posle temeljne procene sprovedene u saradnji sa Generalnom upravom za civilno vazduhoplovstvo UAE (GCAA).

U početnoj fazi, letovi će se obavljati tri puta nedeljno — ponedeljkom, sredom i nedeljom, dok će od 2. avgusta linija biti pojačana četvrtim letom subotom. Od 26. oktobra planiran je prelazak na svakodnevni saobraćaj. Letove će obavljati širokotrupni avion tipa Boing 777-200LR sa 302 sedišta. Polazak iz Dubaija (let EK913) zakazan je za 12:00, sa sletanjem u Damask u 14:10 po lokalnom vremenu, dok povratni let EK914 poleće u 16:30 i sleće u Dubai u 20:30.

JAT Airways Foto: Shutterstock

Poslednji letovi iz Beograda ka Damasku obavljani su upravo pod brendom Jat ervejza, pre nego što su zbog bezbednosne situacije u Siriji svi komercijalni letovi iz većeg dela Evrope ka toj zemlji obustavljeni. Er Srbija nije letela za Damask nakon što je 2013. godine nasledila Jat ervejz (Jat Airways).

Jat ervejz je ranije leteo na liniji Beograd–Damask, a ruta je imala značaj pre svega zbog istorijskih i ekonomskih veza, kao i transfernih putnika ka Bliskom istoku. Međutim, od početka sukoba u Siriji 2011. godine, linija je prvo suspendovana, a potom i potpuno ukinuta.

Poslednji let iz Beograda za Damask obavljen je u jeku sukoba u Siriji, u okviru vanredne evakuacije srpskih državljana. U zajedničkoj organizaciji Ministarstva inostranih poslova i Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Jat ervejz (Jat Airways) je 2012. godine realizovao humanitarni let avionom tipa Boing 737-300. Let je poletao sa beogradskog aerodroma u ranim jutarnjim časovima, nešto posle sedam sati, a povratak u Beograd bio je planiran za 14:15 istog dana.

Cilj ovog leta bio je da iz Sirije, zahvaćene oružanom pobunom protiv tadašnjeg režima, evakuiše ukupno 43 osobe – srpske državljane i članove njihovih porodica, koji su se prethodno prijavili za evakuaciju preko Ambasade Republike Srbije u Damasku. Taj let ostaje upamćen kao poslednji direktni komercijalni ili specijalni let iz Beograda ka Damasku, budući da je ubrzo nakon toga linija trajno ukinuta zbog pogoršanja bezbednosne situacije u zemlji.

Air Serbia Airbus A320 sharklets YU-APO Salinger Igor

Od tada, Er Srbija nije obnavljala letove ka Siriji, niti postoji najava da bi to mogla učiniti u bliskoj budućnosti. Bezbednosna procena i političke okolnosti ostaju glavni faktori pri odlučivanju o mogućem povratku na to tržište. Povratak Emiratesa može, međutim, predstavljati signal potencijalnog otvaranja sirijskog neba i za druge međunarodne prevoznike u narednim mesecima.

Emirates nije jedina avio-kompanija koja se vraća u Siriju. Povratak stranih prevoznika u Damask beleži sve veći zamah tokom 2025. godine. Među najznačajnijim vestima ističe se najava rumunske kompanije Dan Air, koja će od 15. juna 2025. godine pokrenuti redovne letove ka Damasku. Dan Air će time postati prva avio-kompanija iz Evropske unije koja uspostavlja direktne komercijalne letove ka Siriji nakon više od decenije. Letovi će se obavljati između Bukurešta i Damaska šest puta nedeljno, dok će iz Frankfurta, Berlina i Stokholma saobraćati po dva leta nedeljno, uz upotrebu aviona tipa Erbas A320.

Danair Aerodrom Nikola Tesla Foto: Mateja Beljan

Takođe, Katar Ervejz (Qatar Airways) je obnovio letove iz Dohe za Damask još u januaru 2025. godine, nakon trinaest godina pauze, dok je Rojal Džordenijen (Royal Jordanian) ponovo uspostavio liniju Aman–Damask 31. januara, sa četiri leta nedeljno i planovima za prelazak na svakodnevne letove. Turkiš erlajns (Turkish Airlines) je obnovio letove za Damask 23. januara 2025. godine, nakon decenije odsustva, a saudijski niskotarifni prevoznik Flynas planira da od jula uvede direktne letove iz Rijada za Damask.

Zanimljivo je i da je San Ekspres (SunExpress), zajednički prevoznik Turkiš erlajnsa i Lufthanze izrazio interesovanje za potencijalno otvaranje linije ka Siriji, navodeći da Damask ponovo postaje atraktivna destinacija, posebno za turizam i dijasporu, iako konkretni datumi još nisu potvrđeni.

Povratak Emirejtsa i najave drugih prevoznika ukazuju na delimičnu normalizaciju vazdušnog saobraćaja sa Sirijom, čime Damask polako ponovo ulazi na mapu međunarodnih destinacija posle više od decenije izolacije.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>